Turen hjem

308 13 1
                                    

Turen er gået hurtigt og vi skal hjem idag. Jeg pakkede det hele sammen i går så jeg behøver ikke at skynde mig. Jeg sætter lidt musik på og så danser Emma og jeg lidt rundt. Det er hyggeligt. "Maria du skal hjælpe Marcus. Han kan ikke finde ud af at pakke sin kuffert sammen" kommer Martinus ind og siger. "Så bliv her hos Emma" siger jeg og går ind til Marcus.

"Har du brug for hjælp" spørger jeg Marcus som løber rundt som om han har ild i røven. Det ser ret sjovt ud. "Ja" svarer han. Jeg går over til ham og tager hans tøj ud af kufferten og lægger det ordenligt ned i. Derefter lukker jeg kufferten og siger "færdig". "Tak Maria" siger han og sender et taknemmelig blik. Jeg smiler bare tilbage.

"Er i færdige med at pakke" spørger Gerd Anne. "Ja" svarer jeg. Jeg går ind til Emma igen og tager min kuffert for nu skal vi afsted. Jeg går ned i lobbyen hvor Emma, Martinus og Kjell Erik står. 2 min efter kommer Gerd Anne og Marcus. Vi går ud i bilen og køre hen til lufthavnen.

Vi går hen til gaten og går ombord på flyet. Næsten hele flyveturen ligger jeg enten op af Marcus eller kigger ud af vinduet. "Maria" spørger Marcus. "Ja" svarer jeg og kigger på Marcus. "Jeg elsker dig" siger han. Mit hjerte smelter. Han kommer med de sødeste ting på de mærkeligste tidspunkter. "Jeg elsker også dig Marcus" siger jeg og kysser ham på kinden. Han sender et sad face. Jeg griner og giver ham et lille kys på munden.

"Jeg skal altså lige have noget vand" siger jeg og går hen og henter en flaske vand. På vej tilbage ser jeg Karoline. Jeg går hen til hende. "Hej karoline" siger jeg. "Hej" siger hun. "Vil du ikke hen og sidde ved os" spørger jeg. "Der er en plads ledig" tilføjer jeg. Hun nikker og går med op. Jeg ved at tinus keder sig og siden der er en plads ved siden af ham så kan hun jo ligeså godt side der.

Vi går op til drengene. "Husk ikke at snav for meget" siger jeg og sætter mig ind igen. Marcus griner lidt over det jeg sagde og selfølgelig griner jeg også selv.

Forelsket i hans brorWhere stories live. Discover now