Vil du med

317 15 0
                                    

En uge senere

Marias synsvinkel

Lige nu sidder jeg derhjemme og arbejder på mine opgaver. Jeg skal lave en fremlæggelse om dyr. Opgaven skal bestå af mindst 20 dyr og jeg skal skrive mindst 1 side til hver dyr. Marcus er lidt sur på mig fordi jeg bruger meget tid på skolen men hvad kan jeg gøre. Jeg vil gerne have min uddannelse.

Jeg går nedenunder og tager et æble. "Maria vil du med til koncerten i Oslo i morgen" spørger Marcus. "Jo det vil jeg meget gerne" svarer jeg og smiler. "Seriøst" spørger Marcus. Jeg nikker. Marcus er virkelig glad.

Marcus synsvinkel

Siden Maria er begyndt på uddannelsen er hun virkelig blevet fraværende og det er virkelig træls. "Maria vil du med til koncerten i Oslo i morgen" spørger jeg. Jeg vil væde på hun siger nej fordi hun har Åhh så travlt med uddannelsen. "Jo det vil jeg meget gerne" svarer hun. Hvad sagde hun lige ja. Hele denne uge har hun næsten ikke snakket med os. Hun har været helt fraværende. "Seriøst" spørger jeg. Jeg skal være sikker. Hun nikker og jeg bliver helt vildt glad. Jeg løber over til hende og svinger hende rundt i luften. Jeg giver hende det største kys jeg tror jeg nogensinde har givet.

"Rolig nu Marcus" siger Maria og griner. "Imens du spiller koncert arbejder jeg lidt på opgaven men når vi er sammen skal vi lave noget" tilføjer hun. Jeg nikker. Så længe hun er med.

"Sagde hun ja" spørger Martinus. "Ja" svarer jeg. Jeg smiler mega meget fordi jeg er så glad. "Jeg er glad på dine vegne" siger Martinus og smiler til mig. "Tak" siger jeg.

"Der er mad" råber vores mor. Vi går ned og sætter os til bordet. Jeg sætter mig ved siden af Maria. Vi begynder at spise. Efter vi har spist går jeg op og pakker. Maria går og snakker med hendes skolelærer. Hun vil jo rigtig gerne med til Oslo men skal først overtale sin skolelære.

Forelsket i hans brorWhere stories live. Discover now