Mistelten

307 10 1
                                    

2. December

Idag er det den 2. December. Vi hyggede os mega meget i går men Marcus kom ikke ned. Jeg vælger at gå ind til ham. Jeg kan se han har grædt. Hvorfor har han grædt??? "Marcus" spørger jeg. Jeg sætter mig på sengen. Han svarer ikke. "Marcus" siger jeg igen. "Maria" spørger han hæst. "Ja" svarer jeg. "Hvorfor har du grædt" spørger jeg. "Det har jeg heller ik" svarer Marcus og sætter sig op. "Okay" siger jeg. Jeg vil ikke have at vi bliver uvenner så det er bedst bare at lade den ligge.

"Marcus hvad siger du til film og hygge hele dagen" spørger jeg Marcus. "Jeg synes det lyder som en god ide" svarer han. Jeg finder hans MacBook frem og lægger mig ind til ham. "Hvad skal vi se" spørger jeg Marcus. "Hvad med
'12 dog days till christmas'" spørger Marcus. Jeg nikker og sætter filmen på.

Efter vi har set filmen beslutter vi os for at tage tøj på. Ja jeg lå herinde ved Marcus i underbukser og bh. Jeg går ind på værelset og skifter. Derefter går jeg ind til Marcus igen. Jeg kysser ham på kinden. "Er det det eneste jeg må få" spørger han. "Siden det er jul må du godt få en mere" svarer jeg og kysser ham blidt på munden men det udvikler sig hurtigt til snav. Vi snaver i lidt tid indtil Martinus kommer og afbryder. "Jeg vil bare sige der er mad men jeg kan se i allerede har spist hinanden" siger han og griner.

"Marcus vi skal ned og have noget at spise" siger jeg og smiler så stort fordi tænk at det allerede er jul. Jeg elsker jul men der er måske noget jeg har glemt at fortælle. Marinus er gravid. Det er jo en pige og ja vi skal have hvalpe. Omkring 8. Jeg kan slet ikke vente til den skal føde. Vi går nedenunder. Jeg går ud i køkkenet og tager et glas vand. På vej tilbage stopper Martinus mig. "Et kys tak" siger han. Jeg sender Marcus et undrende blik. Han peger op. Nej fuck. Mistelten. "Et kys på kinden" siger jeg. "Nej reglerne er at man skal kysse folk på munden under mistelten" siger Martinus.

Jeg kan se Marcus blik som ændre sig fra glad til vred. "Martinus jeg har en kæreste. Jeg kysser ikke andre end han" siger jeg og vender mig om. Martinus tager fat i mig og kysser mig. Jeg prøver at skubbe ham væk. Tilsidst giver han slip. "MARTINUS DIN STORE IDIOT. HVAD SKULLE DET TIL FOR. JEG SAGDE JEG IKKE VILLE KYSSE DIG FORDI JEG HAR EN KÆRESTE. KAN DU IKKE FORSTÅ ET NEJ" råber jeg op i ansigtet på ham. Jeg er sur. Virkelig sur. Marcus sidder stadig i stolen med et meget vredt blik.

Jeg løber grædende op på mit værelse og ligger mig i sengen. Jeg kan høre Marcus råbe dernede så jeg løber hurtigt derned.

Forelsket i hans brorWhere stories live. Discover now