Vi er på vej til Oslo. Marcus lægger og sover så jeg hører musik med Martinus. Vi finder alle mulige underlige sange frem som vi skal høre. Siden min faster er fra Danmark kan jeg ret mange danske sange. Så derfor sætter jeg Ulla på. Jeg synger med på den og Martinus kigger bare underligt på mig. "Åh Ulla vil du ik nok være min kone ja. Du skal rulle mine kugler hver dag. Du skal være min favorit smag" synger jeg. "Du vil ikke vide hvad det betyder" siger jeg og griner.
"Ej kom nu. Hvad betyder det du sang" spørger Martinus. "Hvis du vil vide det kan du spørger din far. Jeg er sikker på han forstod det siden han grinte af det" svarer jeg og smiler. "Far hvad betød det hun sang" spørger Martinus. Kjell Erik begynder bare at grine. Derefter forklarer han hvad jeg sang. "Ej Maria sådan noget skal du altså ikke synge" udbryder tinus. Jeg begynder bare at skrald grine. Hans ansigtsudtryk var virkelig sjov. Altså kan i forstille jer en dreng som finder ud af hvad det betyder og så synes det er klamt. Sådan så tinus ud.
"Hvorfor går en ko rundt med koklokker" spørger jeg tinus. Lige nu er vi igang med platte jokes. Vi har jo verdens platteste humor. "Det ved jeg ikke" svarer tinus. "Fordi deres horn ikke virker" siger jeg. Vi griner begge. Måske lidt for højt fordi Marcus vågner. "Hvad griner i af" spørger han. "Det var bare en plat joke Maria fortalte" svarer tinus. Marcus nikker. "Jeg har en joke. Hvorfor har køer horn" spørger tinus. "Fordi det vil se dumt ud med rundstykker. Tinus jeg har læst jeres bog" svarer jeg.
"Martinus skal vi ikke høre musik igen" spørger jeg. Martinus nikker og finder tingene frem igen. "Vi skal høre sia med The greatest" siger jeg. Martinus finder sangen og så hører vi den.
YOU ARE READING
Forelsket i hans bror
General FictionDet handler om en pige som bliver mobbet af en dreng. Pigen er overvægtig og hun synes selv hun er grim. Hun bliver mobbet hver dag af den samme person. Martinus. Det værste er at hun er forelsket i hans bror Marcus.