Rose Point Of View «
"Denk je er weer over?" vraagt Niall, terwijl hij zijn hand door mijn haar haalt. Ik knik en sluit mijn ogen. Hoe we echt dicht bij elkaar zijn gekomen is speciaal. Zoals je al dacht, begon het allemaal met de date, de dag na het feest.
7 april 2016
Nog 3 keer pulkte ik aan het shirt wat ik aanhad, voordat ik het alsnog wisselde. Op dat moment ging beneden de bel. Shit. Niall was er en ik stond in mijn beha. Ik had geen idee wat ik nú weer aanmoest, want ik had al een paar dingetjes geprobeerd."Ik doe wel open!" riep ik, terwijl ik een topje aantrok. Te koud. Jasje.
Ik zocht gauw om me heen en pakte een zwart leren jasje. Vlug rende ik de trap af, waar ik mijn moeder al bij de deur zag staan. Ik stopte meteen met lopen en mijn moeder keek me grijnzend aan.
"Vertel eens, liefje. Wie is dit?" vroeg ze en Niall wrong zijn handen in zijn broekzakken, wanneer hij naar me keek.
"Niall," zei ik terwijl ik verder rende. "Ik laat je weten hoe laat thuis ik ben."
Ze grinnikte en schudde haar hoofd. Ik had wel vaker een date of verhalen met het stappen, maar dit had ik haar niet verteld. "Oké, veel plezier."
Ik glimlachte nog snel naar haar en liep dan achter Niall aan. Ik verwachtte dat hij naar zijn auto zou lopen, maar hij liep er voorbij.
"Kom, of ben je te lui om te lopen?" grinnikte hij. Ik rolde mijn ogen en stak mijn tong uit.
"Is het ver?" mompelde ik, als een echte diva. Niall lachte en schudde zijn hoofd.
"Zeker niet." Er was even een korte stilte, maar Niall wist die al snel te verbreken, precies zoals ik al dacht dat het zou gaan.
"Vond je het gezellig gister?" vroeg hij en hij stak zijn handen in de zakken van zijn zwarte jeans.
"Met jou?" glimlachte ik trots. Hij keek naar me, alsof hij dacht (en dat deed hij waarschijnlijk ook) 'Kleine onruststoker'.
"Ja, met mij." Hij bleef me aankijken.
"Het was heel erg gezellig. Ik hoop voor je dat je vandaag nog net zo gezellig kan maken of eigenlijk beter, eroverheen kan gaan." Ik knipoogde naar hem, waardoor hij me over zijn schouder gooide. Ik maakte hem gek en zo veel moeite kostte het me niet eens.
"Je gaat lol hebben, ofdat je het nou leuk vindt of niet." Ik lachte en dan zette hij me een paar meter verderop weer neer. Hij was niet gewend dat een meisje een beetje tegengas gaf. Stiekem vond hij de spanning wel leuk.
"Oh, geen Nando's?" vroeg ik aan hem, terwijl hij de supermarkt bij mij in de straat inliep.
"Nu heb je de tweede date verpest," glimlachte hij en hij pakte een mandje. Ik grinnikte.
"Ik zeg je eerlijk, ik heb nog nooit een date in een supermarkt gehad," zei ik als ik achter hem aan liep.
"Mooi," zei hij trots. "Je moet hem onthouden."
Hij pakte een stokbrood en legde het in het mandje. Ik wist niet echt goed wat hij van plan was en ergens maakte me dat gelukkig. Hij was tenminste niet zo standaard.
"Je had me ook mee kunnen nemen naar de Ikea, om zweedse balletjes te eten," zei ik toen Niall naar me keek.
"Waarom blijf je aan andere dingen denken en niet gewoon hieraan?" grinnikte hij.
"Omdat ik geen idee heb wat je wil doen." Hij schudde zijn hoofd.
"Vertrouw me. Het wordt gezellig." Hij pakte een kuipje kruidenboter en bromde dan.
JE LEEST
Irish « N.H. & B.W.
FanfictionRose is gelukkig, ze geniet van het studentenleven en van haar vriendje: Niall. Ook samen zijn ze super gelukkig, maar er zijn veel problemen. Ruzie en onrust ruist om hun heen. Brooklyn komt op Rose haar pad. Hij is een vrolijke en zorgeloze jongen...