Rose Point Of View
Een barbecue bij Niall thuis, de perfecte gelegenheid om alles even te vergeten. Het gaat beter bij hem thuis qua geld, want een startend reclamebureau heeft aangeboden om voor een zacht prijsje reclame te maken voor de winkel van Niall zijn ouders. Er komen veel meer mensen op de winkel af en de omzet is wat groter, dus dat helpt heel erg.
Handig is ook, dat het vlees wat net aan de datum is en niet meer verkocht kan worden, dat dat nog prima op de barbecue kan.
Ik schep wat sla op mijn bord en kijk naar Niall, die naast zijn vader het vlees gaar ziet bakken. Hij kan zijn ogen er niet vanaf halen, lijkt het wel. 2 seconden moet het wel alleen kunnen, Niall.
De muziek op de achtergrond, maakt me rustig. Ik heb altijd van muziek gehouden en gelukkig deelt Niall dezelfde liefde.
"Kan Niall het goed vinden met jouw ouders?" vraagt zijn moeder aan me. Ik weet al wat ze doet, ze stelt persoonlijke vragen aan mij omdat ze geen eerlijk en openhartelijk antwoord van Niall verwacht. Hij staat nu een eindje verderop en kan ons niet horen.
"Gewoon... nieuwsgierig. Ik wil dat hij het leuk heeft bij zijn schoonfamilie," zegt ze en ik glimlach naar haar.
"Het gaat erg goed," zeg ik knikkend. "Hij kan zichzelf zijn en ik denk dat dat het belangrijkste is voor hem."
Zijn moeder knikt. "Zeker," mompelt ze. "Dat heeft hij echt nodig, dat kon hij niet met Greg erbij."
"Jullie hadden er niks aan kunnen doen," zeg ik tegen zijn moeder. "Voor jullie was het onzichtbaar wat Greg met Niall deed en hij vertelde jullie niks, dus het is niet jullie schuld."
Ik kijk Maura in haar ogen aan. "Ik voelde me al een slechte moeder, om eerlijk te zijn," zucht ze.
"Dat weet ik, daarom zeg ik het. Je kon er niks aan doen. Twee karakters die botsen, dat werkt niet." Ze knikt. "Hij houdt van jullie, dat is iets wat je niet mag vergeten."
Opnieuw knikt ze en dan loopt Niall naar ons toe, met een bord vol eten. Hij glimlacht trots en komt naast me zitten.
"Hamburger?" vraagt hij me glimlachend. Ik knik en die legt hij dan op mijn bord.
"Bedankt, liefje," zeg ik als ik een kus tegen zijn wang geef. Hij klopt even op mijn bovenbeen.
Zijn vader gaat naast Maura zitten en dan is het weer zoals het sinds het begin al was, maar dan zonder Greg. Daardoor voel ik wel dat Niall vrolijker is en veel meer open. Hij durft echt zichzelf te zijn en dat betekent dus dat hij rare dingen doet.
"Wijntje?" vraagt Niall als hij opstaat met zijn lege flesje bier. Ik knik en hij neemt mijn glas mee naar de keuken. Zijn vader gaat naar het vlees kijken, dus ik ben weer alleen met zijn moeder.
"Word goed voor ons gezorgd," grinnikt Maura en ik knik. Ik denk dat het ook voor haar en Bobby goed is geweest dat Niall en ik dit weekend zijn weg gegaan. Zij hebben rustig na kunnen denken over wat ze ervan vonden, zonder te snelle beslissingen te maken en daardoor kwaad te worden op Niall. Het is een lastige situatie en je eerste reactie is dan om boos te worden.
Niall loopt weer naar de tafel toe en zet mijn wijntje voor mijn neus, voor zichzelf nog een biertje. Ik kijk naar hem en mompel dan, waardoor hij lacht. Ik voel mijn wangen warm worden, want ik mompelde gewoon omdat ik zijn schoonheid niet aankon en dat had hij ook door.
"Nou..." zeur ik dan machteloos. Hij grinnikt en loopt naar me toe, waarna hij me knuffelt terwijl ik nog op de stoel zit en hij achter me staat. Ik kijk op naar hem en hij drukt een kusje tegen mijn voorhoofd, waarna ik mijn handen om zijn onderarmen leg en kusjes druk tegen zijn bovenarmen.
JE LEEST
Irish « N.H. & B.W.
FanfictionRose is gelukkig, ze geniet van het studentenleven en van haar vriendje: Niall. Ook samen zijn ze super gelukkig, maar er zijn veel problemen. Ruzie en onrust ruist om hun heen. Brooklyn komt op Rose haar pad. Hij is een vrolijke en zorgeloze jongen...