Rose Point Of View
"Ik wil niet naar beneden," zucht Niall. We zitten hier al een tijdje, veilig op zijn kamer. We zijn alleen naar beneden gegaan om wat te eten.
Zijn broer is er nu, dus ik snap het dat hij er geen zin in heeft. Hier zitten en gewoon praten over alles en niets, is ook veel beter.
"Ben je zenuwachtig?" vraagt hij en ik kijk op naar hem.
"Wel een beetje," mompel ik.
"Het komt goed, ik blijf altijd bij je." Hij wrijft over mijn haren en ik knik.
"Laten we het dan maar gaan doen," zeg ik als ik opsta. Niall knikt en kruipt ook van het bed af. Ik loop de trap af en hoor gepraat vanuit de woonkamer. Dit wordt nog wat.
"Wil je wat te drinken?" vraagt Niall als hij over mijn schouder wrijft. Ik knik en dan lopen we naar de keuken. Nog lekker even uitstellen.
Hij schenkt thee voor ons in en loopt dan met de thee naar de woonkamer, met mij achter hem aan. Ik verschuil me een beetje, ook al weet ik dat dat niks uit maakt.
Niall begroet zijn broer en zet de thee op tafel. Dan pas kijk ik echt op en zie ik Greg.
"Hey," zeg ik zacht met een kleine zwaai. Hij glimlacht.
"Hey Rose, alles goed?" vraagt hij me glimlachend. Ik knik en ga naast Niall op de bank zitten.
"Ja hoor, met jou ook?" Hij knikt ook en ik zie Bobby en Maura glimlachend naar ons kijken. Het is dus geen van de beide scenario's, het gaat gewoon prima.
Ik leg mijn hand op Niall zijn schoot en kijk naar hem, dan zie ik dat hij al naar me keek. "Greg heeft een vriendin," zegt Niall dan als hij zijn hand op die van mij legt.
"Echt?" glimlach ik en ik kijk naar Greg, die knikt. "Hoe lang al?"
"Nu 2 maandjes." Ik knik eventjes. Hij heeft wel vaker een relatie gehad, maar dat ging na een paar maanden kapot omdat hij gewoon niet weet hoe hij een vrouw moet behandelen. Hopelijk weet hij dat nu wel, nu hij op zichzelf woont en dus ook volwassener moet worden. Het is niet aan mij om dat te zeggen, maar ik denk er wel over na.
"Niall heeft ook weer een vriendin zo te zien," glimlacht Greg dan. Ik kijk naar Niall en knik dan.
"Voor altijd." Hij grinnikt en krijgt een gigantische blos op zijn wangen. Ik vertel het hem zo vaak, maar niet tegenover zijn familie.
"Gelukkig," glimlacht Maura. Ik kijk even naar haar en ze knipoogt. Ze ziet ook wel hoe erg Niall nu bloost.
Ik leg mijn hand om Niall zijn bovenbeen, waardoor hij naar me kijkt en zijn arm dan om mijn schouder legt.
"Gaat deze relatie langer duren dan 3 maanden?" vraagt Niall aan zijn broer. Ik kijk naar Niall, want zijn vraag is nogal hard, maar hij kijkt er gewoon neutraal bij.
"Ik hoop het, ze is mooi," zegt zijn broer en Niall kijkt naar zijn schoot, waarna hij zijn ogen rolt.
"Mooi.." mompelt hij dan. Alleen ik kan het horen, want ik zit dichtbij genoeg. Ik knijp in Niall zijn bovenbeen, waardoor hij naar me kijkt. Zijn blik verandert naar geïrriteerd als ik hem niet begrijpend aankijk.
"Ga jij ooit nog op jezelf?" zegt Greg dan. Zijn blik is net zo neutraal als die van Niall. Hij speelt gewoon hetzelfde spelletje. Het is een oorlog waarin ze niet naar elkaar schreeuwen hoe veel ze elkaar haten. Maar er is strijd, dat voelt iedereen.
"Fuck off, ik doe het niet," zegt Niall als hij opstaat en weg loopt. Ik zucht en rol mijn ogen.
Ik sta met een zucht op en loop hem achterna als hij naar boven loopt. Ik zie hem niet graag gefrustreerd, dus daarom ga ik achter hem aan.
JE LEEST
Irish « N.H. & B.W.
FanfictionRose is gelukkig, ze geniet van het studentenleven en van haar vriendje: Niall. Ook samen zijn ze super gelukkig, maar er zijn veel problemen. Ruzie en onrust ruist om hun heen. Brooklyn komt op Rose haar pad. Hij is een vrolijke en zorgeloze jongen...