Part 43

126 17 1
                                    

Rose Point Of View «

De avond was er eindelijk, die avond waarin Niall, Ruby, Brooklyn en ik samen uit gaan. Ruby heeft haar studentenkamer in het uitgaansgedeelte, dus we gaan naar haar toe voordat we uitgaan. Zo hoefde ik niet met Brooklyn naar Niall toe, of met Niall naar Brooklyn, of met hun samen naar mij thuis. Bovendien, is het lekker dichtbij.

Ruby geeft me een wijntje en ik glimlach. Dit is mijn derde voor de avond en ik ken mijn lichaam, als ik deze binnen een paar minuutjes opdrink, dan ben ik aangeschoten.

Brooklyn zit naast me en drinkt van zijn biertje, Niall zit tegenover me en drinkt ook zijn bier. Niall en Brooklyn hebben nog niet veel tegen elkaar gezegd, wat ik snap. Het is ook wel een beetje awkward, maar als ze zo allebei wat bier op hebben, dan komt alles goed.

Ik klop bij Brooklyn op zijn knie en hij kijkt me glimlachend aan. Vooral hij is stil. Ik praat goed met Niall en Ruby, want het zijn nog steeds mijn beste vrienden, maar Brooklyn heeft moeite.

"Hoe is het met je ouders?" fronst Niall. We hadden het er nog heel de avond nog niet over gehad en ergens was dat wel fijn.

"Ik leef met ze, maar ik praat niet met ze. Ik.." zachtjes zucht ik en pak ik Brooklyn zijn hand. "Ik wil dat mama haar excuses aanbied, want ik weet hoe moeilijk dat voor haar is. Ze is zo eigenwijs als maar zijn kan."

"Ja Rose, want dat ben jij niet," glimlacht Niall met een knipoog. Ik grinnik en rol mijn ogen.

"Jawel, ik ben ook eigenwijs, maar in dit geval zit ik niet fout." Hij grinnikt even, want hij weet dat ik altijd vind dat ik niet fout zit. Daar gingen heel erg veel van onze ruzies over.

"Geen reactie," grinnik ik en Niall lacht.

"Precies," glimlacht hij trots. Ik kijk naar Brooklyn, die al naar me keek. Eventjes wrijf ik over zijn bovenarm. Het is gek om met hem te kleffen terwijl Niall tegenover ons zit, maar ik kan het gewoon niet helpen.

"Zullen we gaan?" vraagt Ruby en we knikken allemaal. Ze grinnikt, waardoor ik naar haar kijk. "Nu wordt het leuk, wanneer je wat hebt gedronken en je staat op, dan voel je pas hoe veel je op hebt."

Ze houdt zich goed vast en gaat dan staan, waarna ze tevreden knikt. Ik ga ook staan en voel inderdaad dat de alcohol duidelijker aanwezig is.

Brooklyn pakt mijn middel voorzichtig vast en lacht. "Ja lach maar, probeer het zelf eens," zeg ik en ik kijk op hem neer. Ik pakt mijn hand stevig vast en staat op.

"Geen last, babe." Hij drukt een kusje tegen mijn wang en loopt dan naar de hal, waar onze jassen hangen. Wacht maar, jochie. Het komt nog wel.

Brooklyn geeft me mijn jas en trekt hem bij me aan, terwijl Ruby en Niall druk discussiëren over hoe we hier lopend of fietsend weg komen.

Ik kijk naar Brooklyn zijn gezicht en druk dan een lange kus tegen zijn lippen. Hij glimlacht en ritst mijn jas dicht, voordat hij mijn hand pakt en we ons richten op Niall en Ruby.

"We gaan lopen," zegt Niall en we knikken.

"Okay." We lopen de trappen af, recht het uitgaansgedeelte in. Ik kijk glimlachend op naar Brooklyn, die op zijn beurt over mijn hoofd wrijft.

We lopen een kroeg in, maar net als de vorige keer, wordt Brooklyn tegen gehouden. Hij zucht en we draaien ons weer om, waarna we naar de volgende kroeg gaan. Daar komen we wel binnen, waardoor we meteen een biertje halen en proosten.

"Hoe doet Derby het?" vraagt Brooklyn aan Niall, een actie die ik zeker niet had verwacht. Als iemand het gesprek had begonnen, had ik aan Niall gedacht.

Irish « N.H. & B.W.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu