Rose Point Of View «
"Succes en veel plezier," glimlacht Niall, die me afzet op mijn werk.
"Bedankt babe, ik doe mijn best." Ik leg allebei mijn handen om zijn nek en geef hem een lange kus. Zijn grijns is groot wanneer ik uitstap. Hij is trots.
Ik zwaai en blaas een kusje, terwijl ik naar de ingang van de ijswinkel loop. Het is niet druk, zie ik meteen. Zou het komen doordat het regent? Ja, tuurlijk.
"Hey," zegt een stem achter me terwijl ik mijn handen was. Ik kijk om en zie een jongen enthousiast naar me glimlachen.
"Oh, hey," zeg ik ook.
"Ik ben nieuw," zegt hij zacht en hij steekt zijn hand naar me uit.
"Hey Nieuw, ik ben Rose," zeg ik als ik zijn hand schudt. Hij rolt zijn ogen, maar lacht dan wel. Die ogen.. Hoe kunnen ze zo groen zijn?
"Eigenlijk heet ik Brooklyn," grinnikt de jongen.
"Ik maakte een grapje. Leuk om je te ontmoeten, Brooklyn. Moet ik je inwerken?" vraag ik, terwijl ik op het rooster kijk.
"Ik weet niet wie, maar als je er niks over gehoord hebt, zal jij het wel niet moeten doen," zegt hij als hij zijn schouders ophaalt.
"Het kan zijn dat ik het wel moet doen, maar dat ik niet goed heb geluisterd toen het werd verteld," grinnik ik. "Er moet niemand anders werken, dus het zal wel zo zijn."
Hij knikt eventjes. "Nou, welkom, dat ten eerste." Hij glimlacht breed. "Ik zal eerst wat kleren voor je pakken, want we hebben een uniform. Nou, eigenlijk alleen een shirt."
Ik loop naar de kast en open die. "M moet denk ik wel goed zijn," mompel ik en ik pak de zwarte poli moet het logo van de ijswinkel erop. "Je kan omkleden in de wc."
Brooklyn pakt de polo aan en haalt zijn schouders op. "Het is niet super interessant." Hij trekt zijn shirt uit en de polo aan, die meteen goed zit.
"Top," zeg ik zacht. "Altijd eerst handen wassen, wat me logisch lijkt. Hier zijn te toiletten, voor zowel personeel als klanten."
Brooklyn knikt, terwijl hij zijn handen wast en kijkt naar wat ik allemaal aanwijs. "Verder heb je hier niet veel te doen. Hier maken we ijs, maar dat doet onze baas."
Ik leg hem nog uit over hoe veel ijs hij ongeveer moet scheppen en doe het dan ook voor bij klanten.
"Het is niet lastig," zeg ik en Brooklyn knikt, terwijl hij zijn blond geverfde haren over zijn voorhoofd strijkt. Ik leg hem nog uit hoe de kassa werkt, maar veel spannender is het niet.
"Doe je ding," zeg ik als er een klant binnen komt. Ik blijf wel naast hem staan, zodat alles goed gaat. Hij kijkt even naar me als hij een bakje vult met ijs en ik knik goedkeurend.
"Top," zeg ik als ik ga zitten. Er is bijna niemand in de stad, dus even zitten moet wel kunnen. "Waarom wil je hier werken?"
Ik pak een blikje cola en kijk naar Brooklyn, die knikt. "Uhm, ik moet mijn opleiding betalen," zegt hij en ik knik.
"Ja, voor mij hetzelfde." Ik verdien hier best goed, omdat ik een soort van leidinggevende functie heb. Nog steeds niet genoeg om mijn opleiding volledig te betalen.
"En je komt hier vandaan?" vraag ik, waarna ik een slok van mijn cola neem.
"Essex, ja," glimlacht hij.
"Ik hoor het," grinnik ik, waardoor zijn glimlach nog breder wordt. Hij is duidelijk trots.
"Jij komt hier niet vandaan?" Ik schud even mijn hoofd.
JE LEEST
Irish « N.H. & B.W.
FanfictionRose is gelukkig, ze geniet van het studentenleven en van haar vriendje: Niall. Ook samen zijn ze super gelukkig, maar er zijn veel problemen. Ruzie en onrust ruist om hun heen. Brooklyn komt op Rose haar pad. Hij is een vrolijke en zorgeloze jongen...