Part 67

30 1 0
                                    

Niall Point Of View

Al snel vinden we de kroeg waar we eigenlijk altijd zitten, net als de rest van onze school zo ongeveer. Ik hou Rose haar hand vast, maar moet die al snel loslaten om iedereen een knuffel te kunnen geven. Normaal ging het hetzelfde en bleef ik dan hier, terwijl Rose nog verder de kroeg in liep.

Zodra ik de aanvoerder van het rugbyteam een hand geeft, loopt Rose weg. Ik heb hem tussendoor een paar keer gezien en hij denkt misschien dat mijn woede weg is ge-ebt, maar dat is het totaal niet. Ik wil nog steeds zijn neus breken als ik moet denken aan hoe Rose bewusteloos op de bank lag.

Rose is bang voor hem, vooral voor hem. Hij heeft haar ook uitgescholden toen ze met Brooklyn was.

"Hoe is het?" vraagt hij. Ik kijk hem in zijn ogen en klem mijn handen in mijn broekzakken.

"Als je voor mij en Rose een biertje kan kopen waar geen pilletje in zit, dan gaat het goed met me," zeg ik en ik kijk met een recht gezicht naar hem. Hij schudt zijn hoofd met een korte lach en bestelt toch twee biertjes. Ik kan zien dat het getapt wordt en ook dat er geen belletjes ontstaan van het bruisen van een pilletje.

Dit was het minste wat hij voor ons kon doen. "Je bent dus zo stom om terug te gaan naar haar, terwijl ze is vreemd gegaan en iedereen heeft geneukt die ze kon?" zegt hij grijnzend, een reactie uitlokkend die ik hem graag wil geven, zo verschrikkelijk graag, maar hem nooit zou geven.

Het is niet waar, wat hij zegt. Ze heeft met Brooklyn gezoend toen we nog met elkaar waren, maar ze heeft niemand geneukt achter mijn rug om.

Hij geeft me de biertjes en ik kijk hem aan. "Bedankt," zeg ik alleen, voordat ik weg loop. Rose beweegt op het ritme en kijkt de kroeg door, maar ze beweegt niet omdat ze het leuk vindt. Ze denkt na en beweegt automatisch.

Ik neem een slok van mijn biertje en pak de glazen dan allebei in 1 hand, voordat ik mijn vrije hand om Rose haar wang leg. Ze fronst en durft dan pas op te kijken. Ik weet dat ze mijn aanraking herkende, ze wilde het alleen niet geloven of hopen dat ik het was.

"Niall?" vraagt ze dan ook. Ik klem mijn arm om haar schouders en trek haar tegen me aan. Ze legt allebei haar armen om me heen en krijgt een glimlach op haar lippen als ze naar me kijkt.

"Gratis bier van de aanvoerder, zonder pilletje," zeg ik als ik mijn ogen rol en haar dan haar glas geef. Ze neemt een slok en kijkt dan naar me.

"Ruby is weg," zegt ze. Haar hand raakt mijn borst.

"Waar naartoe?" Ze knikt met haar hoofd naar links en daar zie ik haar staan, haar lippen tegen die van een andere jongen.

"James?" vraag ik en ze knikt. "Toch leuk voor haar? We hebben elkaar."

"Ga je niet weg?" fronst ze. "Ik zag iedereen naar me kijken."

Ze legt haar hoofd tegen mijn borst en zucht. Nu ze wat drank op heeft, is ze sneller emotioneel. Ze hoeft nu nog niet te huilen ofzo, maar ze wil wel mijn steun.

"Ik ga niet weg, ik weet hoe moeilijk je het hebt. Als iemand tegen me wil praten, kan diegene hier naartoe komen." Ze kijkt naar me en ik druk een lange kus tegen haar lippen.

"Ik dacht dat je met hun wilde zijn," zegt ze en ik schud mijn hoofd. Ik weet dat ze naar ons kijken, maar op dit moment wil ik dat.

Ruby komt aangelopen met een jongen en grijnst naar ons. "Dit is James," zegt ze, waardoor Rose zich omdraait en naar ze kijkt. Ik leg mijn hand om Rose haar heup als ze de jongen een knuffel geeft. Ik stel me dan ook voor aan hem.

"Hij is knap, niet?" zegt Rose als ze zich weer naar mij draait en haar handen om mijn nek legt. Ik kijk in haar ogen en zie dan een glimlach op haar lippen ontstaan.

Irish « N.H. & B.W.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu