ŞEHİT OLDU

1.5K 57 0
                                    




Nazar

Hüseyin'i kapıda o halde görünce ayaklarım titredi. Kaç yıllık ekip arkadaşı olmamız bile azdı bize, kardeş gibiydik artık. Her şeyimizi bilirdik. Onu ilk defa böyle bitkin ve çaresiz görüyordum.Hemen bahçeye geçtik olanları anlattıkça şaşkınlığım büyüyordu. Hüseyin hayatı boyunca hiç kimseye zarar vermemişti. Deliydi,cesurdu ama sadece şerefsizlere düşmandı. Ama en son söylediğiyle içimi parçaladı.

''Nazar Allah aşkına doğru söyle o kadar mı çirkinim?'' 

Ona o anda sadece sarılmak istedim ve sarıldım. Murat görüpte bizi yanlış anlamazdı. Çünkü biliyordu kardeş gibi olduğumuzu.Hüseyin resmen kucağımda ağlıyordu. Ömrü boyunca hep güçlü olan,mutlu olan her zaman neşeli olan adam,çocuklar gibi ağlıyordu. Ağlamasına müsaade ettim. O sırada Murat yardım lazım mı diye işaret etti bende ona gerek yok anlamında kafamı salladım. Hüseyin biraz rahatladıktan sonra başını kaldırdı.

Hüs:''Kusura bakma Nazar,kafanı şişirdim.'' 

Na:''Geri zekalı geri zekalı konuşma. Şimdi sen çirkin falan değilsin. Gerçeği söylüyorum,her türlü giderin var''bunu gülerek söyledim ki o da gülsün ki güldü. ''Diyelim ki çok çirkinsin o kız kim ki sana bir şey fırlatıyor. Şimdi gidip onunla konuşacağım sırf çirkinsin diye kafanı yardıysa onu görevi başındaki polise şiddetten tutuklarım ha başka bir şey varsa konuşurum sadece. Benden haber bekle sen''

Hüseyin sadece başını sallamakla yetindi ve''herkese selam söyle bir de şey Nazar şu ağlama aramızda kalsa.''

Na: ''ne ağlaması'' dedim. Gülerek

Hüs: ''sağol.'' Dedi ve çıktı gitti.

Murat yanıma geldi ''noldu perişan olmuş bu adam'' dedi.

Na: ''Murat arabayı al bir yere gideceğiz. Yolda anlatırım. Dedim.''

——-

Dükkana vardım ve içeri tek girdim. İçeri bakınca yerde kırık vazoyu gördüm ileride başını ellerinin arasına alan bir kız gördüm.

''Selamun aleyküm'' dedim.

Kız başını kaldırdı gözleri kıpkırmızı olmuştu. Belli ki ağlamıştı.

X:''aleyküm selam.Buyurun? Çiçek mi istemiştiniz?''

Na: ''Hayır kardeşimin kafasında kırdığınız vazoyu istiyorum''deyince kız kendini bıraktı ve ağlamaya başladı. Ne güzel bugün de ağlayan ağlayana dedim. Kızın ağlaması durunca. ''Soğuk şekilde bitti mi ağlaman dedim?'' Kız başını salladı sadece.

Na:''o adam ömrümde gördüğüm en güçlü,en neşeli adam. Hiçbir zaman ağladığını görmedim. Bugün kapıma geldi ve bana çiçek almak için dükkana girdiğini ama kafasına vazo yediğini söyledi. Bana ne dedi biliyor musun, ben çok mu çirkinim''deyince kız bir daha ağlamaya başladı. Hoppa yine ağlama. Tekrar bitmesini bekledim. Ve konuşmaya devam ettim. ''Şimdi ya sen bu vatan düşmanı teröristsin bir polis görünce bile dayanamıyorsun ama o zaman Trabzon da yaşamazsın.ya o adamı gerçekten çirkin gören zavallının tekisin, yada başka bir şey şimdi seni dinliyorum.''

X: İsmim Rüya. Abim askerdi. Ben 12 yaşındayken yanımda elimi tutup çarşıda dolaşırken vurdular. Neden vurdunuz diye bağırdığımda çünkü o asker dedi vuranlardan biri. O günden beri üniformalılardan kaçıyorum bugüne kadar iyi idare ettim ama bugün abimin ölüm yıl dönümü ve o geldi dükkana üniformayla.Boyu posu ile abime o kadar benziyordu ki korkudan ne yaptığımın farkına sonradan vardım.''

Sen Dinle Karadeniz- [TAMAMLANDI]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin