- 27 -

140 13 1
                                    



Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Na het druk te hebben gehad met zakelijke dingen, besloot hij dat hij maar weer bij haar langs zou gaan. Hij moest namelijk nog wel het indruk wekken dat hij vandaag niets anders te doen had. En ook dat hij het wederom koud had, maar zorgde hij er wel voor dat hij niet net zo koud als een ijspegel werd.

'Vanaf hier is het goed, Jack.' Deelde hij zijn chauffeur mee en voelde Mason hoe de auto begon af te remmen en zich aan de kant van het trottoir parkeerde. Hij hoorde zijn chauffeur hem succes wensen voordat hij uitstapte. 'Tot vanavond.' Antwoordde hij terug.

Vlug stapte hij van de auto vandaan, voordat hij argwaan bij de omstanders begon te wekken en liep hij het besneeuwde trottoir op. Vlug keek hij op zijn horloge onder de verlichte lantaarnpaal en zag hij dat het bijna zes uur was. Een mooie tijd om te arriveren.

Toen hij dichter bij haar huisje kwam, zag hij her en der hoe de gordijnen voor het raam werden dichtgeschoven en begon hij te glimlachen. Zo nu en dan zag hij ook een paar mooi versierde ornamenten in de tuin of voor het raam staan, wat hem vertelde dat zij wel zin hadden in de aankomende Thanksgiving of de Kerstdag.

En ook bij haar raam merkte hij op dat er iets anders was. Lichtjes sierden de omlijsting van het raam en begon hij te glimlachen. In het midden van de bovenste kozijn zag hij een heuse Kerstsok hangen en begon hij te grinniken voordat hij de weg overstak en het besneeuwde trappetje op klom.

Nog voordat hij kon kloppen, werd de deur al geopend door niemand anders dan een glimlachende Helène, die hem snel naar binnen toe verwelkomde.

Wanneer de zwerver de woonkamer binnenkwam, verbaasde hij zich over de gezellige sfeer die ze had gecreëerd. Als eerste vielen zijn ogen op de sneeuwbol bovenaan de plank en maakte dat eigenlijk een gepijnigd gevoel in hem los. Het herinnerde hem meteen aan zijn vrouw, die toen ook een heel sneeuwbollenverzameling had staan. Ze had een sneeuwbol van elk grote hoofdstad in Amerika op haar plank staan, maar is die sinds een tijdje niet meer compleet..., door zijn zoon. 

Vlug maakte hij zijn blik van de sneeuwbol los en bekeek hij de woonkamer. Hij moest glimlachen als hij er nog meer Kerstspulletjes aantrof zoals een klein kerstboompje en een rendier beeldje ernaast.

Met een warme glimlach draaide hij zich om en trof hij een grijnzende Helène in haar warme kersttrui aan waar een heuse rendier met een rode neus stond afgebeeld. Ineens begon hij te schaterlachen en vroeg hij hoe ze eraan kwam.

'Van de kringloop!' Zei ze met een trotse stem en hief hij zijn wenkbrauwen omhoog. 'De kringloop?' Mompelde hij verrast en zag hij hoe Helène haar hoofd schuin hield. 'Meneer Mason, ben je serieus nog nooit bij een kringloopwinkel geweest!?' Hoorde hij haar lichtelijk verontwaardigd vragen en keek hij meteen weg met een kort lachje.

The Winter Wanderer | Dutch - Watty Award Winner!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu