Met een brede grijns liet ze de boodschappentas tamelijk hard op het keukenaanrecht ploffen. Helène voelde zich vandaag blij en opgewonden. Want het was vandaag een bijzondere dag.
Een dankdag. En ze had er veel om voor te danken, zo nu ook was ze enorm dankbaar dat zij vandaag deze dag eindelijk eens samen met iemand kon vieren om wie ze echt gaf!
Thanksgiving.
En ze besloot er het beste ervan te maken!
Enthousiast begon ze de tas uit te pakken en haalde ze als eerste, het afgeprijsde kippenvlees uit de tas. Het vlees was zelfs met 50% afgeprijsd wat haar nog blijer maakte. Daarnaast had ze nog een gezonde portie haricots verts, een doos champignons en een kleine fles huiswijn gekocht.
Met een vrolijk deuntje zingend ging ze door haar knieën om uit haar privé ladekastje, twee uien en een paar aardappels te pakken. 'Het gaat lekker worden vanavond!' Ze glimlachte als ze haar rug naar achteren boog, om even uit de keuken te kunnen spieken of het buiten nog steeds sneeuwde.
De straat lag er verlicht en rustig bij. Een voetenspoor is er op de stoep te zien, dat in het pasgevallen sneeuw was blijven liggen. Ze kirde ineens als ze ook even rilde, voordat ze een stuk margarine in de sudderpan liet glijden.
Checkend op haar goedkope horloge, zag ze dat ze nog tien minuten had voordat Mason zou komen en begon ze te glimlachen. Alles zat haar mee vandaag! Ze wist precies wat ze wou en moest doen, en had dat zich alleen maar perfect uitgepakt. Zelfs de tafel was keurig opgedekt met het netste servies dat ze kon vinden met een feestelijk uitgewaaierde servet op het bord geplaatst.
Exact tien minuten later ging de bel en slaakte ze een verrast kreetje. Ze voelde zich net als een klein kind dat gewoon enorm blij was! Ze moest ervan giechelen, want de laatste keer dat ze zo blij was, was toch wel een aantal jaren terug. Ze was gewoon erg blij dat ze eindelijk met iemand, Thanksgiving kon delen in plaats alleen voor het raam te zitten eten.
'Hey!' Begroette Helène, Mason vrolijk als ze de deur open deed. Ze gaf hem een korte, innige knuffel voordat ze de hal verliet. Ze wachtte op hem in de woonkamer en checkte ze ondertussen, of de kaarsen nog wel steeds brandden.
'Zo, dat ziet er goed uit!' Hoorde ze hem mompelen en begon ze te stralen. 'Ja hè? Het was toch wel drie jaar geleden dat ik eens fatsoenlijk Thanksgving heb gevierd!' Antwoordde ze blij terug. 'Dus ik ben blij dat ik dit jaar eens groots kan uitpakken met iemand erbij!'
Al lachend en babbelend namen ze plaats en zag ze hem voor zich uit kijken, naar de potten die op de tafel waren geplaatst. Ze hadden wel geluk dat de andere drie huisgenoten allemaal niet thuis waren.
Voor haar lege bord, begon Helène haar handen te vouwen en keek ze van onder haar wimpers naar Mason. Ze was nieuwsgierig wat Mason zou gaan doen, of hij het geduld en respect had om haar, haar gebed te laten doen of misschien mee zou doen.
JE LEEST
The Winter Wanderer | Dutch - Watty Award Winner!
Roman pour Adolescents♡ Winner van de Watty Awards 2019 - Nieuw Volwassen! ♡ Credits voor de cover gaat naar @Minkadesign! Wanneer Hélène, een jonge meid van twintig jaar op een koude, winterse dag haar gebruikelijke pad neemt naar de stad, komt ze hevig in een botsing...