'Zou ik me ziek gaan melden...,' mompelde ze zachtjes tegen zichzelf terwijl ze in haar ogen wreef. Ze had de afgelopen nacht niet zo heel goed geslapen, omdat ze eigenlijk toch wel gespannen was voor daarstraks. Als ze naar school toe moest.
'Komop, laat je jezelf niet tot hun niveau verlagen! Laat ze zien dat je een sterke vrouw bent.' Pepte ze zichzelf op en stond ze daarna stevig op om daarna naar de spiegel te lopen. 'Zo!' Mompelde ze verrast als ze naar zichzelf keek in de spiegel. Haar haren waren één grote warboel geworden en zaten het her en der in de klit.
'Hmpf. Begint goed vandaag dan...,' Zuchtte ze vermoeid terwijl ze naar de borstel reikte.
Vlug trok ze de deur achter zich dicht en denderde ze de trap vlug af. Heimelijk liet ze haar blik van links naar rechts glijden om er zeker van te zijn dat er geen rode Mustang stond te wachten. Ook al had ze hem duidelijk gezegd dat ze hem niet meer wilde zien en hij haar niet meer moest ophalen, hoopte ze ergens toch dat hij haar 'bevelen' had genegeerd. Maar vlug schudde ze die gedachte van zich af, want ze besefte dat ze toch wel echt boos was op hem! Weg met die vlinders in haar onderbuik!
Met een trots opgeheven hoofd en haar handen om de banden van haar rugzak, liep ze in een stevige pas van haar huis weg. 'Mij krijgen ze niet klein!'
Ondanks ze zich groot wilde houden, voelde ze toch stiekem hoe de spanning in haar lichaam begon te sijpelen en werd ze zenuwachtiger naarmate ze dichter bij de school kwam. Haar alerte ogen schoten steeds heen en weer en hoopte ze erop dat het voor vandaag een beetje goed zou mogen gaan. Dat ze zowel James als Tyson niet zouden tegenkomen.
Een beetje opgelucht stapte ze naar binnen en liep ze de juiste gang in, maar fronste ze haar wenkbrauwen meteen toen ze een groepje studenten bij een aantal kluisjes zag staan. Haar hart bonsde meteen in haar keel terwijl ze besefte dat haar kluisje daar ook in de buurt stond. Ze begon ineens steviger te stappen terwijl ze ook tussen een paar studenten door heen wurmde.
Uiteindelijk bereikte ze de binnenste ring van de studenten en stond ze verstijfd stil. Met een lege gedacht staarde ze met grote, geschokte ogen naar haar kluis. Op haar kluis was er een heel lelijk woord met graffiti gespoten. Trut.
Naar adem happend sloeg ze haar hand voor de mond als ze ook naar haar deurtje staarde, waar de rode letters erop stonden gespoten. Achter haar hoorde ze iedereen over haar smiespelen en draaide ze zich langzaam in shock om. 'Wie heeft dit gedaan!?' Gilde ze ineens boos uit terwijl ze iedereen boos aankeek, maar deinsde iedereen voor haar achteruit.
Ineens kon ze vier personen uit de menigte opmaken die haar met een besmuikt en een gemene grijns aan stonden te staren. De BITCHES.
'JIJ!' Siste ze kwaad terwijl ze naar Bironda wees, die haar met een duivelse grijns aan stond te staren en vervolgens heel rustig van haar wegwandelde in de menigte. Vervolgens keek ze recht in het gezicht van Chanel, Esmé en Tami. De laatste liet haar ogen afkeurend over Helènes lichaam glijden tot ze weer bij haar ogen terugkwamen. 'Dit heb je gewoon dik verdiend, trut.'
JE LEEST
The Winter Wanderer | Dutch - Watty Award Winner!
Teen Fiction♡ Winner van de Watty Awards 2019 - Nieuw Volwassen! ♡ Credits voor de cover gaat naar @Minkadesign! Wanneer Hélène, een jonge meid van twintig jaar op een koude, winterse dag haar gebruikelijke pad neemt naar de stad, komt ze hevig in een botsing...