Bölüm 32 - Pansuman

607 30 53
                                    

İyi okumlar.

Duadan sonra Şaziye Hanım birkaç eşyasını evinden alıp Azize'nin odasına yerleşmeye başlamıştı. Mahallenin kadınlarına da bu ani misafirliği açıklanmıştı. Başta kararsız bakışlar atan kadınlar elbette tepki vermek için Melahat Hanım'ın yorumunu beklemişlerdi. Fakat Melahat Hanım da Leon'un bu evde kalmasını ve Şaziye Hanım'ın da çocuklara refakat etmesini destekleyince, kimse de aksi bir laf etmemişti. Zira mahalleli sadece bu üç kadından çekinir ve onların lafını dinlerdi. Melahat, Şaziye ve Zehra. Eğer üç kadından biri bir hadiseyi onaylamazsa mahalleli de onaylamazdı. Mahalleli Melahat'ten dedikoducu olduğu için çekinirdi. Kimse kadının diline düşmek istemediği için kadının huyuna giderlerdi. Zehra da Melahat'ın bir nevi sağ koluydu. Dedikoduları çoğu zaman o toplar ve Melahat'e yetiştirirdi. Bu yüzden Zehra'dan da çekinirlerdi. Şaziye Hanım'dan ise hürmet duydukları için çekinirlerdi. Şaziye Hanım zevci Cemil Bey ile mahalleliye aklı selim fikirleriyle hep yardımcı olur ve onlara zor durumlarında yol gösterirlerdi. Müşkülü olan ilk bu tecrübeli çifte danışırdı. Onlar da tecrübeleri ve kıvrak zekaları sayesinde hep bir çözüm yolu bulurlardı.

Şaziye odaya yerleşirken Fatma ve Hilal de akşam yemeğini hazırlıyorlardı. Leon ise odasında Şevket'le muhabbet ederken bu sefer aralarına küçük Arif de katılmıştı.
Çocuğa Leon'un vurulduğunu söylememişlerdi. Çocuğun genç adamı ne kadar çok sevdiğini biliyordu herkes, fakat birkaç günde Leon'un vurulması elbette Zehra ve Melahat sayesinde mahalleye iyice yayılmıştı. Küçük çocuklar bile öğrenmişti durumu. Arif de mahalledeki arkadaşlarıyla oynarken hadiseyi onlardan duymuş ve evde eşyalarını toplayan annesinin peşine takılmıştı. Hilal kapıyı açtığında çocuğun gözleri dolu doluydu. Genç kız kapıda gözleri dolup kızarmış çocuğu görünce dayanamayıp sarılmış ve onu teselli ede ede Leon'un odasına çıkarmıştı. Genç adam da Arif'i öyle görünce epey üzülmüş ve hemen yanına alarak ona iyi olduğunu anlatmıştı.

Bir süre sonra Şevket'in yardımı ile Leon aşağıya yemek için inmişti

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Bir süre sonra Şevket'in yardımı ile Leon aşağıya yemek için inmişti. O kısa yürüyüş bile genç adama iyi gelmişti, zira günlerdir yatmaktan bunalmıştı. Leon yemek sırasında Hilal'e ara ara bakışlar atmıştı. Kız fazla durgundu şu son günlerde. Hâlâ yaşananların etkisinden kurtulamadığı aşikardı.

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Mazi ile İstikbalHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin