İyi okumalar
Gece vakti sokak ortasında peş peşe silah sesi yankılanmıştı. Hilal yavaş yavaş yere yığılan Leon'u görünce öyle bir feryat etmişti ki, yardım için koşan mahalleliler adımlarını daha da hızlandırmışlardı. Genç kızın zihninde tam o anda bir anı canlandı. Yine feryat ederken bu sefer yere yığılan Hasan abisi vardı karşısında.
Yerde yatan Hasan abisinin göğsü kana bulanmıştı. Hilal gözünde canlanan bu anıyla olduğu yerde şaşkınlık ve bir o kadar korkuyla titredi.
Beynine bir ok saplanmıştı sanki. Bayılacak gibi oldu, fakat gözlerine inen o anı perdesi yine kalkmış ve Hilal bu sefer yerde yatan Leon'un gerçekliğiyle sarsılmıştı. Bu sefer o ok kalbinin tam ortasına saplanmıştı, zira Leon'un üzerinde kan vardı. Sevgilisi, Leon'u vurulmuştu. Dizlerinin bağlı çözüldü o an ve üzerlerine yığıldı. Gözlerinden yaşlar aklamaya başladı.
"Leon, Leon." derken sesi titriyor ve dizleriyle ellerinin üzerinde biraz emekleyerek yerde yatan genç adama yaklaşıyordu. Leon'un gözlerinin aralık olmasıyla biraz rahatladı Hilal, lakin genç adam onları açık tutmakta epey zorlanıyordu. Gözleri kayıyor ve sürekli kapanan gözlerini tekrar tekrar açık tutmaya çalışıyordu.
"Leon, sakın kapatma gözlerini." diye yalvardı kız.
Azize de hemen yaşadığı sarsılmadan o anda sıyrıldı ve çocuğa elinden geldiğince müdahale etmeye çalıştı. Hemen yanına çöktü çocuğun. Hilal Leon'un yüzünü ellerinin arasına almış gözlerini kapanmaması için seslenip duruyordu. Azize de hemen genç adamın yarasına baktı. Kurşun sağ kaburgasına denk gelmiş gibi duruyordu, fakat gece karanlığından tam da emin olamıyordu. Mahalleliler de hemen yetişti. Başlarında toplandılar. Sesler yükseledi. Büyük bir kargaşa çıktı. Azize o arada Yüzbaşı'ya da bir bakış attı. O da yerde yaralı yatıyordu. Fakat onun gözleri kapalıydı.
"Yaralanmışlar!"
"Kim bu herif be? Neden saldırmış Azize Hanım'lara?"
"Şu mahalleyi basan İngiliz komutan değil mi? O vallaha, vay deyyus!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mazi ile İstikbal
FanfictionHilal'in yaşadığı bir kaza, onu ve Leon'u mazide bir yolculuğa çıkarırken istikballerinin de temelleri atılıyordu.