🕵️‍♂️Beyaz Gül

131 3 0
                                    

" Gözde biliyor musun?"
"Hımmmm"
"Kız hımmmm ne böyle bir kavram mı var?"
Gözde denizden gözlerini çekip arkadaşının yüzüne baktı. Yanaklarından süzülen yaş yüreği acıyla dolan kızın konuşmasına engel oluyordu. Aysima uzun zamandır Gözde'nin ağlayışına şahit olmamıştı.

( Hıçkırarak değil de, sessizce gözyaşı dökebiliyorsa o insan. Bilin ki ruhunun hıçkırıklarını dindirmeyi öğrenip başarmıştır. Aslında en acı ağlama da sadece göz yaşı dökmekten ibaret olanıdır.)

"Yine mi?"
"Evet yine! dayanamıyorum ;
Etrafa sahte mutluluk atmaktan yoruldum. İnsanlardan bir yabani gibi kaçmaktan, samimi yaklaşan insanlardan köşe bucak uzaklaşmaktan, bir bakıştan gözlerim kaçırmaktan bıktım be bıktım..."
Elindeki çay bardağını yere fırlatıp:
"Bunu hak edecek ne yaptım .Sadece çocuktum. Annesiz büyümeye mahkum edilen bir çocuk...
Sesini yükseltmişti. Müşteriler meraklı gözlerle sesin geldiği tarafa baktılar. Aysima müşterileri sert bir dilde uyardı.
" Nereye bakıyorsunuz arkadaşlar herkes önündeki ile ilgilensin..."
"Bana bak!"
Yüzünü avuçlarının içine alıp konuşmaya başladı.
"Kendine gel unut gitsin;
Kötü bir andı yaşananlar ve unutulması gerekiyor, düşün ki bir gün öleceğiz her canlı ölümü tadacaktır. Hayatı zehir ettiğin düşünceler seninle mezara gelecek mi? Hayır o halde bizimle mezara gelmeyecek dertlerimizi bir araya toparlayıp şöyle bir denize atıyoruz ve de attım.  Bu konuyu burada açılmayacak üzere kapatıyoruz. Tamam mı? " 
" Ama ben... "

" Aması filan yok. Güçlüsün sen daha önce başardın yine de başaracaksın. Aslında ben sana başka bir şey anlatmak istiyordum. "
" Bak şimdi merak ettim. "
" Dün gece bir rüya gördüm."
Dışarıdan bir ses geldi genç bir delikanlı :
Çiçekçi dükkanına kim bakıyor?
" Ben bakıyorum. "
" Raftaki duran bütün çiçeklerini alıyorum. "
" Hemen getiriyorum. "deyip arkadaşın yanından ayrıldı.
" Bir şey anlatıyordun rüyada ne gördün?
"Akşama sahilde anlatırım."

"Ya Aysima çok kötüsün böyle de olmaz ki insan merakta bırakılmaz."
Dükkanına gelip rafta duran bütün çiçeklerin toparladı. Kokularını içlerine çekti özellikle beyaz Gülleri kokladı. Uzaktan izleyen bir göz vardı. Her anını fotoğraf karesi yapan bir gölge gibi takip eden habersizce çekilen fotoğraflar. Aysima hiç de böyle bir şeyle karşılaşmamıştı. Özellikle raftaki çiçekleri istemesi çok garipti. Olup biteni akıl sır erdiremedi.
Ama önemli olan satılmasıydı. Onu ilgilendiren kısım da burası idi. Yabancı çevredeki esnaftan Çiçekçi Kız hakkında bilgi toplamış, esnaf bizim Aysima' mız diye telaffuz etmişti. İsmini öğrendiğim güzel kız beyaz güllere zaafı olduğu da apaçık ortada.
Bugünlük bu kadar  bilgi yeter fazla dikkat çekmeyelim deyip arabasını binip köşe başına geçip dürbünüyle uzaktan izledi. Çiçekçi Kız geriye kalan çiçeklerini toparlayıp dükkanı kapattı.
"Evet işte bu günün sonuna geldik. Aşksız geçen bir gün daha."
Yabancının yüzünde bir gülümseme oluştu.
"Aşksız geçen bir gün daha demek ki sevgilin yok, benim küçük kelebeğim kalbimi titreten kızın kalbi boşmuş. Allah'ım nasip ettirmeyeceğini hayal ettirmezmiş. Benim ayaklarımı yerden kesen kızın kalbine giren yolda yüreğimi nasip eyle."

Yabancı dudak okumasın çok iyi biliyordu bir gün işine yarayacağını akılından geçmezdi.
" Gözde ben gidiyorum. "
" Tamam canım haydi koş gün batımını kaçıracaksın. "
" Evet hadi bay ben gittim. "
Deyip arkadaşın öpücük yolladı. Bisikletini bıraktığı yerden alıp neşeli şekilde sahile doğru ilerledi.
Genç delikanlı aldığı çiçekleri gizemli adama getirdi.

" Abi çiçeklerin buyur. "
Çiçekleri arabadaki adama uzattı." "Sevgilin var mı senin?"
Evet var abi. "
" Al bu çiçekleri ona hediye et. "
Yan tarafta duran beyaz zarfı alıp gence uzattı.
" Bunu da al unutmadan bir şey  söyleyeceğim . Çiçekçi Kız nerede oturuyor biliyor musun? "
" Bizim mahalleden bir üst mahallede oturuyor tam olarak adresini bilmem. Her sabah bisikleti ile bizim mahalleden geçer başka bilgiye sahip değilim. Fakat kızı bende tanımam çevreden övgü ile söz edilir. Abi bunları neden soruyorsun?

Sakın aklınızdan zarar verecek düşünceler olmasın esnaf tarafından çok seviliyor  başınıza iş alırsınız. "
" O kadar da değil insan sevdiğine zarar vermez bakmaya bile kıyamaz. Eğer verecek olursa adı aşk olamaz."

*** Evet arkadaşlar aşk nedir sizce: Sadece sözlü bir Tabii mi?

Yoksa insanın içini titreten nesne mi? Uykuları kaçırıp sabahlamak mı aşk? Gözleri kapatıp ellerini kalbine koyup iç sesini dinlemek mi?Nedir sizce aşkı] 💖Yorumları bekliyorum sizlerden...***

        AHENK 🦋Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin