Chapter 11 Ayu 2

7.7K 69 5
                                    

Kami cuba jalan laju. Sambil jerit2 panggil orang lain.

Heran kalau kami tertinggal jauh. Cuak, tapi kami kekal cool. Kena tenang. Kalau panik & kalut tak jadi apa..

Ayu pula mcm berzikir & berdoa la kot. Dgr mcm dok baca2 something, kalau aku toleh belakang tgk mulut dia kumat kamit. Berbekalkan Ilmu hutan yang aku ada dapat jumpa denai tadi balik. Sepanjang jalan tu ayu rilek jer. Sampai satu part randuk air. basah dah pakaian. Aku tgk ayu agak rimas dgn pakaian dia yg tebal & berlapis lapis.Tudung dia yg labuh diangkat sikit. Baju dia pakai cerah. singlet pun cerah. aku perhatikan betul2 susah, tapi nampak jugak bra dia pakai pun cerah. pandai & teliti pemilihan pakaian dia. basah pun masih takleh nampak. bukan mcm org lain. Budak freshie lagi la. Free show woi. baju cerah, bra kaler gelap. baju gelap, bra kaler cerah. contrast. nampak sangat jelas. sengaja ke apa...

Masa trekking yg kami tgh sesat tu, dia nak terjatuh, sempat aku pegang tgn dia. Dia mmg hampir tergantung da kat tepi gaung. Mmg tgn aku je pegang dia. Kaki sebelah je jejak tanah. Kaki sebelah lg dah tergantung. Slow2 aku tarik tgn dia naik. Agak berat jugak, strain tgn aku. Yelah sbb bertindak pantas atas relfeks tiba2 tanpa apa2 persediaan. lgpn kami pun dah agak penat sebab perkhemahan ni dah berlangsung 3 hari. Even sebelum tu pun penat tak rehat sbb siapkan preparation. Sebelum tu kalut dgn final exam

Jalan punya jalan, cari punya cari, pendek cerita jumpa la group tu. Actually diorg baru sejam sedar kami takde. Padahal dah dkt 2 jam kami sesat. Apa punya sweeper la tak jaga kami. Yang lain2 tu pun dungu ke apa tak perasan orang dah tak cukup. Tu la mybe sbb semua org letih, masing2 fikir masing2 je. Tp mmg pelik nape kami jerit xde sape dgr pun. Blow wisel pun xde sape dgr. Kalo ikut dlm hutan sunyi wisel atau jerit boleh smpai 300-400m. Xjauh mana pun kami patutnya. Dlm seminit dua je hilang.bukannya naik basikal laju smpai cmtu sekali. Aku pun malas nak fikir sebenarnya. Biar je la lantak la..

 
*****
 

Aku rehat2 kt pinggir kem. Tgh aku jalan kt tepi air terjun, kat celah tu aku nampak ada budak junior menyorok. Mcm.menghendap2.

"Apa korg buat kat sini?"
"Xdepe sam."
"Dah korg g tmpt lain, dkt dgn kem pompuan ni. Kawasan larangan."
"Ok sam." reluctantly diorg bereder perlahan lahan..

Aku pun balik ke kem ikut diorg to make sure. Lepastu aku g balik kt tmpt tadi. Apa la yg diorg hendapkan. Mmg nampak tmpt pompuan.

Nampak budak2 perempuan tgh basuh baju. Aku nampak ayu. Mcm biasa tudung labuh mmg tak lepas punya.

Aku ada nampak dia sidai undies die. Bra & panties. Biasalah tak klip. Bila angin kuat. terbang. Jatuh dia agak jauh. Golek2 masuk dlm air. Aku tgk xde orang nampak. Sebab lepas diorg selesai basuh sidai tu diorg naik terus, tinggalkan tempat tu. Dah diorg tak perasan tu,nnt kang tak perasan pulak benda tu jatuh, nnt hilang.. Lagpun kang ada laki lain renbat, baik aku amek simpan. Nak bagi sekarang dpn org nnt mesti dia malu. nnt aku bagi la bila2...

jenama triumph, under armour. mahai woi.

Aku pun balik kem, dengan 'bekal'. Malam tu turn aku bertugas serve makanan. Ada group yg mmg in charge psl dapur dr awal smpai habis. Kami group yg assist diorg utk serve. Yelah kan smpai 50 org. Ayu nampak mcm a bit down & stress. Muka dia yg selalu pokerface skrg nampk mcm iritated & agitated. Mudah annoyed. Ada something wrong ke?

"Ayu ko, ok ke?" Takde jawapan. Nampak sgt tak fokus dok runsing mikir benda lain.
"Ayu, ko ok ke?
"Eh, oh ye ok, ok."
"Betul ke ni?"
"Betul, cuma letih sikit."
"Kalo letih xpe la duduk la dulu. Aku buat yang ni."
"Eh takpe, ok je, letih sikit je, takdela teruk sgt"
"Betul?"
"Betul."
"ok then. Kalau ada apa2 ckp je eh."
"Ok thanks sam"

Kami pun continue buat keja kami. Bila dah habis, lepas kemas2 tu, aku igt nak panggil Ayu nak cakap pasal undies dia tu. Nak kena cari tempat yg private, org tak nampak, at the same time tak menimbulkan syak. Cemana nak approach dia buat camtu nih. Jenuh aku fikir & tggu peluang. Tak muncul2 jugak, sampai la waktu tido.

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now