Chapter 43

1.4K 39 0
                                    

Ina dan sam masuk ke kereta Sam.

"Dah siap semua, takde ape tinggal kan?"
"In shaa Allah takde ape, semua dah bawak"
"Ok jom"

Aku pun drive keluar dari rumah & kawasan perumahan. TGIF. Kami nak pegi bercuti weekend ni. Tak jauh pun, masih lg dlm negeri.

Kami menginap di hotel 4 star. Kami dinner dulu. Lepas dinner baru check in. Waktu tu dah pukul 9 lebih. Masuk bilik mcm biasa tgkp gambar, posing lah ape semua bagai. Lepastu salin baju.

Ina pakai underwear set warna biru kelabu. Kami bercumbu, berpelukan dan kami berasamara mlm tu. Aku mulakan dengan aksi 69. Sampai dah rasa hujung2 nak terpancut, aku nak cabut batang aku dari mulut ina, tapi Ina peluk kemas punggung dan pinggang aku, maka terpancut la air mani pertama aku dalam mulut Ina. Dia telan semuanya.

Lepas tu aku doggy dia, lepastu missionary, aku habiskan dengan pancut ke body dia yang gebu tu.. Lepastu kami tidur.

Aku terjaga waktu tengah malam. Aircond dipasang dgn setting yg agak sejuk. Aku jenis kalau pasang aircond tu sedang2 je, tak nak sejuk sgt. Bukan tak tahan, tahan je sejuk, dan suka sejuk, tapi tak nak bagi terbiasa sgt.. Takut nntbadan jadi terbiasa selesa, manja & tak biasa berpanas, tak biasa susah.. Aku ni masuk unit uniform pulak, badan kena jenis tahan. Waktu tu, Ina conquer selimut pulaakk. Jenuh nak tarik blanket tebal tu daripada dia. Macam main tarik tali. Well, thats Perks - downside of marriages. sedangkan lidah lagi tergigit, ni kan pulak suami isteri. Biasalah bila kadang2 argue berbalah sbb tak sefahaman. Berlaga angin org kata. Sorang nak Pedas. Sorang nak Manis masin. Sorang api, sorang air. Sorang nak panas, sorang na ksejuk Cara buat kerja rumah. Cara drive kete. Pilih jalan. Cara selesaikan masalah. Semua tu pasti akan berlaku konflik.

Because you are literally raised from different household, with different point of view, different school of thought. Dengan member2 serumah pun kdg2 tak ngam psl apa2 hal dalam rumah sewa, pasal assigment. Sama gak la kawin pun. Tapi lebih lagi.

So mmg kena bnyk sabar & tolak ansur.

The core in relationship is mutual trust, understanding & communication. Tak semestinya diam tu tanda setuju, kadang2 pendam. Lama2 meletup in trivial matters.

Korg igt laki bini bergaduh tu pasal benda2 besar je ke? Tak weyh, kadang2 benda2 kecik2, benda2 bodo je...

Sebab apa, sebab stress. Benda kecik2 tapi banyak, lama2 tak tahan la. Contohnya bab makan, Sorang suka pedas, sorang tak suka pedas. So nak masak macamana? Sorang suka manis2 sorg suka masam2?. Sorang suka kari, sorang tak suka. Sorang suka rebus2, sorang suka goreng2? Sorang suka nasi goreng digoreng gaul dengan telur, sorang tak suka telur. So how? Kena bertolak ansur. Kena cari jalan tengah. Kena sacrifice salah sorang. Kena mengalah. Kena bergilir. Bagi yg belum berkahwin, kalau benda kecik mcmni pun tak leh tahan, takyah kawin. Naya partner. Serius woi!

Sebab tu benda paling penting in marriage is to sabar. Tahan marah. Tahan mulut dari bercakap. Bila marah diam. G cool off kejap.

Tapi at the same time, kena berbincang & communicate. In relationship, communication is the key, it solve 90% of conflict. Banyak rumah tangga yang berantakan sebab tak ada effective communication. Communication tu maybe ada tapi tak efektif. Tak kena cara.

kita nak luahkan pun ada cara, there is time & place for that. We need to access the situation. Kena tenang, kena rational.

Bila tak ada communication tu yg susah. Tak suka, tak puas hati pendam. Diam tak semestinya setuju, cuma nak elakkan konflik. Bila terlalu banyak & lama pendam, tu yang meletup on isu kecik2 & trivial matters.

And above all, we need to not keep score. Sebab bila keep score, kita akan rasa kita la terpaling banyak berkorban, terpaling bagus, terpaling disakiti, sampai lupa pengorbanan pasangan. Marriage is not easy.

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now