Chapter 94 Exes

2.6K 54 2
                                    

Nija?!

Siapa Nija?

Ya, you guessed it right. My ex. (refer chapter 13)

"Neja? how?"

"Err.. you both knows each other?" Soal Faiz yang kehairanan.
"Kenal, bukan setakat kenal je bang, lebih dari tu.." (Nija)

A long pause between us..

"Ni Nija. My ex." kataku ringkas kpd Ina.

Its a very awkward situation for us..

An ex that we have not contact or heard news whatsoever for more than 7, 8 years.. Ever since we broke up, she blocked me. We also dont really share the same circle of friends, so nothing. Mmg tak tahu pape. She dissapears from me just like that..

But now.

She's right here..

Spontanously, all the memory started to come back..

Aku jadi pening2.



*Flashback


memori ku merewang entah ke manda dalam my deep consciousness, satu2 klip memori terurai. Bagaikan bola memori dalam citer Inside Out, secara automatic bola2 from deep trench tersebut meletus keluar terbang bergerak masuk ke mesin tayangan, dan aku mengimbas bibit memori terdahulu/

AKu menajdi makin pening, macam nak jatuh..




Bersambung..



Sori lah semua terlalu ringkas sgt takde idea.. takde masa... Tapi nak update jugak, demi korang semua. I appreciate you all..
tggu next update nnt ya..
thank you...




 








Melawak jer.. hahahhaaa




Kita ke cerita..



Faiz nampak a bit of tension in the air antara aku & bininya, Nija.
"Err.. korang selesaikan lah dulu apa yang patut, ya" Kata Faiz sambil tarik Ina ikutnya, memberi ruang kepada kami utk at least selesaikan apa yang patut.

AKu hanya pandang dia. Nija pun pandang dia..

meanwhile, kami berdua masih diam membisu. Kami tak bertentang mata. Pandang tempat lain. Pastu tetiba kami bertentang mata. Tak lama lepastu, Nija melarikan pandanganya ke tempat lain. Seminit dua rasa terlalu lamai bagaikan sejam. Faiz pun mendekati semula..

"Takpelah kita check in dulu luggage ni semua." Kata Nija kpd Faiz..
"Betul ke ni?" Tanya Faiz utk kepastian.
"Ye abang, kita selesaikan apa yang urgent dulu.." Balas Nia
"Ayang, betul ke ni okay?"
"Betul bang. Kita buat satu2 dulu ya?" Nia assure her husband.
"B ok?" tanya Ina kepadaku sambil merapatiku.
"B ok... takpe jgn risau.." (aku)
"Betul ke ni bro? Kalau tak, kita cancel jer lah trip ni. " Kata Faiz dgn muka yg agak gelisah... Ina pun nampak terkejut dgn suggestion Faiz..
"Eh takpe2, xyah, kite teruskan aje.." (Aku)
"Betul ke ni? ok ke ni? Kita ni nak pergi bercuti, nak enjoy2 jer.. taknak la ada isu nnt kat sana.." Kata Faiz..
"Betul bang ok jer, takpe kite teruskan.. Boleh je.." kata Nija. Aku pun mengangguk setuju, sambil mengukir sedikti senyuman.

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now