Malam tu lepas dinner, aku naik ke bilik. Adik tgk tv kat ruang keluarga kat tingkat atas. Kakak pun masuk bilik dia. Lepastu dengar bunyi bell interkom. Aku pun g la kat situ dan tanya ada apa, rupanya bapak aku suruh semua berkumpul kat ruang tamu private kat bawah. Aku dgn adik pun turun la. Kak long turun lmbat sikit. Bapak aku dgn mak aku dah ada kat situ
"Baba nak cakap sikit"
"Apa dia baba" Aku tanya
"Baba ingat nak g vacation. Bercuti."
"waa syoknya. bila, nak g mana?" (Nini)
"Agak2 korg nak g mana?" (ayah aku)
"Local je, bukan oversea (mama)
"Dekat2 je dah la. Malas pulak nak apply cuti lama2.." aku melontarkan pandangan
"Igt 7hb depan la. Sabtu smpai selasa. Atau jumaat smpai isnin?." (ayah aku)
"Jumaat xyah amek cuti. Half day jer. Kita bertolak ptg tu lepas solat jumaat, sebelum asar. Solat asar otw. Balik isnin ptg." (mama)
"Atau sabtu pagi. Balik selasa. Either way, 4 hari 3 malam" (ayah aku)
"Lagi satu baba igt nak ajak makcu kamu tu sekali. Saja la nak belanja dia. Sbb dia jaga tlg teman & jaga pah." (baba)Tak dinafikan. Tok & pah xsihat. Tok skrg plg xsihat. Kena assisted. Ada org gaji. Tp biasala kan takkan nak tinggal berdua je dgn org gaji. Agak bahaya juga.. Makcu yg sanggup.. Berkorban. Result SPM ok tapi tapi sekadar sambung diploma in bussiness, kolej dekat2 je. Xsempat smbung degree sbb wktu tu tok sakit teruk.. lepas tok baik sikit, waktu tu dah lama, makcu pun jadi malas nak sambung dah. Kerja pun dekat2 je dgn rumah, tak merantau jauh. At that time Pak Teh belum lg pindah sebelah rumah pah. Sudahnya makcu cuma uruskan harta2 yg kami perolehi. Ada homestay, rumah pintu, runah kedai buat sewa, kedai makan, kebun & dusun. So makcu yg uruskan semua tu. Baba pun banyak tanggung makcu. Dia yg banyak bg financial support. Kete makcu pun bapak aku jugak yg bayar dp Sampai 15k.
Memang ada Pak Teh dok sebelah rumah. Tapi diorg pun agak busy. Lagipun walaupun sebelah rumah still agak jauh sbb rumah besar2. Jadi apa2 emergency, panggil tak dengar punya.
"Kalau gerak sabtu, kita bertolak awal pagi sabtu. Kul 7. Breakfast otw. Balik selasa pagi. Sempat la nak rehat sebelum pegi keja." Aku melontarkan pandangan lagi
"Kalo makcu ikut sapa nak tlg jaga pah sementara tu?" adik mencelah
"Pakteh kamu ada. Aunty Dina kamu pun akan balik. Baba dah bincang dah. Diorg okay"
"Adik tak kisah memana jer."
"Kak long senyap je, okay ke?" (mama)
Aku tgk kakak diam lama. Lepastu dia cakap "Ok la kot. Buat masa ni takde job lagi. Takut nanti tetiba ada la pulak."
"Kalau mcmtu takyah la accept apa2 job dlu dlm masa terdekat ni." (baba)
"Lambat lagi kan, dekat sebulan. lama tu" (kakak)
"Takper lah, ok lah tuu. Okay apa cuti panjang. Bukan selalu. Rilek2 la dlu. kalau risau pasal duit, dont worry baba bagi duit berapa saja kakak nak"Kakak cuma diam. Lepas tu dia bersetuju "Okaylah"
"Kita naik starex ke?" aku tanya
"Ye" Ringkas jawapan bapak akuTetiba aku mendapat satu akal "Kalau ajak Lia sekali boleh?"
"Boleh kalau dia nak. Tapi kita prioritise la family kita ni dlu. Kita buat dulu decision, lepas tu sam ajak la dia. Kalau dia boleh, boleh, kalau dia tak boleh, makna kita kena teruskan dgn plan kita, xleh la ubah pula ikut dia." Bapak aku ni mmg tegas & direct.
Ye lah Lia maybe susah sikit nak dpt cuti tambah nak kena kacau 2 hari. Lgpn bila makcu xde, mybe kena ada org yg boleh tlg yg lain teman tok & pah. Selalunya Lia la, tapi kalau dia pun nak ikut sekali, mungkin payah.
******
Lebih kurg 2 mggu seblum trip vacation tu, aku ikut parent aku g satu function. Dinner. Kami 4 orang. Kakak tak ikut sbb invitation tu dah RSVP sebelum kakak balik lg. So mlm tu dia keluar.
Lepas mandi aku g ke bilik adik aku. Tanya dia tgh siap ke?
"Ha abg, tolong jap adik". Dia tgh bersiap. Skrg cuma pakai bra & panties je. Lingerie set. Warna ungu corak renda gold. Atas kepala dia berbalut tuala
"Amboih elegen nau. Cantik la adik"
"Hihi. Tq bang" balas Nini yang sedang sibuk menghadap cermin membelek2 mukanya. Aku pun merapati dia, usap2 punggung dia dari belakang, ketika itu dia pulak sibuk sapu losyen & cream di mukanya.
YOU ARE READING
Perjalanan Nikmat Berahi
General FictionKarya sulung Dino. 18+ Sebuah cerita dewasa, untuk 18 tahun keatas sahaja. Budak2 stay away. Ikuti main character Sam, seorang pemuda, chic magnet yang simpm cuck dan suka femdom yang selalu lucky score dengan perempuan, dalam kisah harem. Sam anak...