Chapter 48 permulaan kerjaya baharu

1.3K 21 5
                                    

Setelah beberapa minggu berlalu, dah pertengahan raya, pkpb masih belum habis lagi dan tak tahu bila akan tamat. Tapi ok la, fluctuate between 170-200 kes daily... Cumulative case baru 40k...

ok lah, rendah lah dari sebelum2 ni.. Pemberian vaksin giat dijalankan.

Thats the general public. as for us,

Syarikat baru kami dah established.

kami dah berpindah ke new office. Light industry semi D 3 tingkat yang dah siap renovate.

Pelabur arab mcm Syed Muaz, dgn Jamila Arrazad, dan eropah spt Mark Guseppe dari Italy, Adalane Dupont dari perancis, dgn Charlotte Waite dari Australia.

Marz yg bnyk handle diorang2 semua tu.

Aku & Ina ada la beberapa kali jumpa.

Ina sbg CEO, aku COO merangkap juga pegawai komunikasi. Sbb Ina ni kurang fluent nak berkomunikasi dlm bahasa inggeris.

Dia faham apa diorg cakap, dia tahu apa nak cakap, tapi nak reply tu la gagap dan lambat sikit. Kalau tulis takde masalah.. Well, arent a lot of us like that? Belajar BI berbelas tahun lamanya, tapi nak bercakap dan bersembang payah kan?...

So aku ni kiranya jurucakap la bagi pihak Ina, dan pihak company kami secara amnya.

To cut it short, kami pun mula la operasi. Marz dah beli dah 5 unit sekali gus. Renovate dan pakai 3 dulu. Yang lain akan menyusul ikut keperluan. Sebab company kami memang target besar. Disebabkan Covid baru2 ni ada company dari line ni yang tak survive, so company kami ni akan ambil alih market diorang. Fistly kami jadi stokis utk region sini. Then slowly bila dah demand banyak baru kami akan start to produce our own design. Design kat sini tapi Production akan dibuat di Indonesia. Sebab labour cost dan material murah.

Kami order in bulk underwear & lingerie dari China, dan supply kepada retailers & wholesaler. Ada juga beberapa company kecil yang kami dah beli, so its ours now, that brand. Ada juga beberapa butik yang nak tutup, kami beli, da ndiorg continue utk operate.

Ape pun, yang tu sikit je, tak banyak sgt, bukan our main bussines. Itu cuma sampingan.

Our main focus is designing our own product yang sesuai dengan orang malaysia and its market, spt yang aku dah cerita haritu.

So sekarang ni 2 unit semi D ni yang bergabung, dah direnovate dah jadi macam satu bangunan yang besar. Unit 1 dan 2, end lot dengan lorong tengah. tingkat bawah tu kira gudang untuk penyimpanan stok. Tingkat 1 tu sales gallery, front desk dan office. Tingkat 2 (atas sekali) tu tempat rehat untuk staff. Then unit 2 kat sebelah, sama juga bawah gudang, tingkat 1 designer studio, dan mock up production. Tingkat 2, photoshoot studio dan tempat rehat staff.

Akan datang nanti, unit2 yang lain akan direnovate dan digunakan. Marz bercadang utk letakkan lebih banyak fasiliti utk staf macam bilik tidur, bilik rehat, persalinan dan lounge untuk para model yang akan menggayakan pakaian, full fledged complete spa, games and entertainment room dan bermacam macam lagi. Menarik kan? hehe...

  
*******
  

Jam telah menunjukkan pukul 1.10 tengah hari. Kami baru saja selesai satu mesyuarat penting tapi rutin. Tentang progress syarikat, yang bertempat di HQ NVG. Jarak antara Hg NVG dgn gudang kami, syarikat Niveron Fashion & Fabric (NFF) tak jauh, cuma lebih kurang 15 minit.

"Jom pegi makan?" Soalku lepas kami berjalan menuju ke lift.
"Jom. Tapi nak makan mana?"
"Thats a million dollar question." (Aku)
"hmmm.." (Ina)
"Nak makan nasi ke, taknak nasi?"
"Kalau boleh nasi la tengah hari ni. Lapa la, td bfast mkn buah je" Ina pun dah follow lifestyle aku especially diet & nutrition.
"Nak makan nasi lauk campur ke? Nasi ayam?" Soalku
"Ape2 je lah... janji sedap. Lapar ni"
"Okay, kita makan chicken rice kat Angsana Mall nak?"
"Boleh je" (Ina)
"Jom"
"Ok jap nk g ofis kat bawah jap, amek barang"

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now