Chapter 88 Rancangan

2.7K 50 17
                                    

Pagi esoknya, Sam terjaga dari lenanya. Terkebil kebil matanya selepas dia membukanya. Suasana biliknya telah pun cerah. Dia menoleh disebelahnya, tiada Ina. Sam mencapai telefon bimbitnya. ditekan unlock screen. tiada respon. ditekan berkali kali. Punggah, bateri habis. Dia melihat jam di dinding, dah pukul 11 pagi.. Dia cucuk cable ke fon nya utk mengecas alat komunikasi tersebut. Dia keluar bilik, meninjau segenap rumah. Kosong. Zara pun dah keluar utk side job nya membersih rumah2 orang. Sementara menunggu telefon nya di cas supaya boleh di on kan, dia ke dapur, mencari2 apa yang boleh di makan. Peti ais dibuka, terdapat beberapa leftover, tpai tidak menarik minatnya. Dicari roti, tak jumpa, ternampak pembungkus roti dijadikan plastik sampah yg masih baru dan kosong. Roti baru je habis ni, kena beli, gumamnya.
Terasa sgt lapar utk just makan oat dan nestum. Dibuka peti ais bahagian freezer, terdapat nugget, sosej dan hashbrown. Diambil ketiga tiga makanan beku tersbut, dikeluarkan, dipilih, di letakkan 4 ketul nugget, sebatang sosej dan sekeping hashbrown atas pinggan dan di letakkan dalam microwave utk defrost. Setelah siap defrost proses selama 2 minit, sosej direbus, nuggeet di goreng dalam airfryer, dan hashbrown di grill atas non stick pan dengan sedikit olive oil. Kalau dikutkan, boleh saja semua itu digoreng atas pan, tapi kurang sihat. Boleh juga semua itu digoreng atas airfryer, tapi dgn ketiadaan minyak, akan membuatkan makanan tersebut kurang sedap. So hashbrown yg mmg kebiasaannya digrill dgn minyak, digoreng dgn cara tersebut tapi menggunakan sedikti saja olive oil dan vegetable oil. Nugget pula diletakkan dalam ari fryer, jga disapukan dengan sedikit vege oil utk menaikkan sedikit rasa...
Sambil2 tu, instant coffee dibancuh dengan tambahan susu pekat dan fresh milk, ala2 Asian Dolce Latte.

Setelah selesai makan, dia ke bilik air utk mandi, lama dia mandi. Terasa sgt segar having a long shower, after a very long day of mission. Keluar dari bilik air, ketika ingin menyangkut tualanya, terlihat satin night gown, set lace bra dan panty Ina semalam digantung. Rasanya its almost certain yg Ina tak main dgn mana2 lelaki semalam, dia pakai tu mesti sebab menunggunya, fikir Sam dalam hati..
Sam pergi mendapatkan fon nya yang sedang dicas tu. Di on kan telefon nya, dan melihat mesej2 yg masuk yg tak sempat dibacanya. Banyak mesej2 dalam banyak group, dia tak mengendahkannya dulu, mencari mesej2 pm yang penting, dan mencari mesej dari Ina. ya ada, Ina ada mesej dia tanya nak sampai pukul berapa dalam pukul 12 lebih mcmtu, waktu tu dia tengah drive otw balik. Dan satu lagi mesej pukul 9.30 pagi ni yang menyatakan sedikit ringkasan tentang jadualnya hari itu, Banyak juga yg dia kena pergi terutama berkaitan dgn syarikat induk NVG.

Ina jd kesayangan Marz. Ina menjadi key player utk dptkn projek & tarik investor.
Marz ada ramai yg mcmtu, but most of them dah berumur. Ina ni masih muda. CEO yg olg muda antara semua anak syarikat NVG.
Memang ramai org2 berjawatan tinggi dalam NVG dan anak2 syarikat dan share partner Marz perempuan, dan mereka mmg pandai menjaga badan dan aset dan menggunakan ia sbg satu bargaining tools dalam memajukan bisnes. Layanan s3k$ dan tubuh badan mereka dipersembahkan utk dijamah kpd shareholder dan investor dan client. Sebab tu mudah berkembang maju. Marz adalah presiden persatuan ibu tunggal usahawan, dan mmg dia mengutamakan perempuan dalam bisnes ya. Syarikatnya didominasi oleh orang perempuan.
Marz telah dibasuh dengan satu movement/school of thoughts yg mendahulukan perempuan berbanding lelaki. Dan dia perasatuan khas yang gelap utk itu.
Dia seorang yg berpengaruh dalam underworld.
Tapi disebabkan Ina orang biasa, tak dapat dia nak tarik dan introduce Ina dalam persatuan tersebut, disebabkan tak menepati syarat utama persatuan itu yg hanya ahli alumni tertentu boleh jadi, namun pengaruh persatuan itu tetap menaungi Ina melalui Marz yg semamangnya org kuat dalam persatuan tu..

Ina memang banyak juga fak dgn laki2, dan juga perempuan2 utk menarik mereka dalam bisnes JV dgn NVG. Sebulan sekali mcmtu.... tu kalau layan sampai atas katil.. kalau setakat teman dinner or lunch tu selalu almost tiap2 minggu.. Kalau layan sampai ke club or bilik karoke 2 ke 3 minggu sekali macamtu.. Dan dia akan rajin cerita kat aku, ttg client2, bakal investor, bakal JV partner yg dia layan... Ada yg muda, but mostly tua... 
Katanya selalunya dia tak puas sgt dgn diorg tu. Buat pun sekadar utk tarik diorg utk bisnes syarikat, tu je.. Ye lah kan, kalau dah selalu dapat Adam yg A++ serba serbi, memanglah.... Standard tinggi wey...
Aku dgr je lah sembang2  celoteh dia, selalunya time atas katil, sebelum nak tido.. Kadang2 it leads to s3x, but most of the time, it does not... haha.. Mmg dah jarang aku bersama dgn Ina skrg ni... Masing2 agak busy, dan masing2 makan luar. So... mcmtulah.. hehe....
Takpelah as long as both of us are happy..

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now