Chapter 44 Fight

1.3K 44 8
                                    

Ok this going to be a long, boring & dry chapter, so prepare & brace yourself.

Habis bertugas dah dekat kul 12 tgh malam.

Sembang jap dgn Pejo and the gang.. waktu ni kami tengah kat kereta, kat parking lot, open space yang besar, dah tgh malam kan, mana ada kereta dah..

Tengah sembang2 tu dtg la sekumpulan org india yang tengah mabuk2 drive kete dengan muzik kuat. Diorang dtg dengan 2 kereta park tengah2 parking lot yg kosong tu, dekat jugak dengan tempat kami berkumpul, buka bonet, pasang muzik kuat2, pastu menari2. ada 7 orang semuanya. Kami minta diorang bersurai. Kedaan jadi sedikit kecoh sebab diorang melawan.

Tapi sebab waktu bertugas rasmi kami dah habis, jadi tak boleh buat apa sangat. Tapi memang geram la tak puas hati, diorang provok, mencarut bagai.

Yang team aku ni kira nak bantai je, semangat punya pasal, dah pumped up pasal kes tadi. Tapi aku tahan diorang

"Kita bantai je tuan, diorang ni dah melampau!" (Mat)
"Betul sam, bagi je, kita boleh makan la diorang ni. Takat kau tu 2-3 org kau boleh bagi sekali tarahal la kan?!" (Ajai)
"Rilek2, takde ape faedah pun violence ni" aku cakap kat diorang

Keadaan dah jadi tak terkawal. Aku still nak elak dari berlawan, Satu sbb aku tahu, tu budak2, Siva, kawan aku jugak, tapi aku takleh la reveal.

Nasib baik Siva datang at the nick of time. Kawal budak2 dia. Budak2 dia pun tak puas hati kena tahan, diorang nak lawan. Aku & Siva exchanging glance. Aku tak rasa org lain perasan, tapi Pejo mungkin perasan, tp dia diam je. Satu tragedi avoided.

Lepastu kami bersurai, tapi mmg nampak sgt tak puas hati kat muka masing2. So utk cool off, aku belanja diorg minum kat mamak. Ok la, mood kembali tenang. Kena bagi tenang2, rilek2.. Tak elok kita tido dalam keadaan marah2 tak puas hati ni, cepat tua, tak sihat.

Waktu lepas habis lepak, aku baru je nak naik moto, nasib baik cek henpon. Aku dpt job mlm ni. Gila last minute. masa tu dah nak dekat pukul 2..

Agak penat. Tp aku terima jugak. Bukan senang nk dapat job. Lagipun kalau selalu tolak, jd satu bad remarks lah kat aku. Merit jd xbagus. Haha.

Aku dah la penat. Pastu selalunya aku bawak stok ubat2 kuat ni, tp sbb dah nak habis, xdan nak restock utk buat spare. So Kelam kabut aku beli extra joss anggur kurang ais ikat tepi kt mamak tu balik. Pastu sggah 7E beli Air mineral & 100 plus. Utk lebih tambah energy & stamina recovery. Ok, energy, check. Hopefully batin aku kuat la nak layan client ni. haha.

Client kali ni adalah minah awal 30 an, belum kahwin. Baru habis kerja. Dia kerja international company, so working hours dia ikut luar negara, baru habis office hours dia. So sebelum balik tido, dia nak have some fun. Nadia namanya, aka Nad.

Aku dah biasa dgn dia ni guna aku 2 kali sebelum ni.

Mlm tu aku mendayung. Penat jugak. 3 round. Nasib baik round ke 3 dia yg henjut aku.

Lepas habis tu, aku ride balik. Ngantuk siaakk.. Letih giler.. lesu..

Esok ni aku amek leave la...

 
*******
 

Lebih kurang beberapa hari lepas kejadian tu, on that weekend, aku hadir ke latihan fizikal JBSM.

Macam biasalah rutin fitness ni, open field, dengan macam2 latihan mcm lari rentas obstacle, berkawad etc...

Lepas habis outdoor, indoor pulak. Kat dalam ni latihan TTS. Masa tgh berlatih tu,

Sorang Trainer ni, Sarjan Marzuki, dok pandang2 aku. Sebenarnya dari kat luar tadi dah, dari jauh, tapi untuk indoor ni, dekat2 lagi nampak la.

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now