Chapter 55 Travel indo

1.5K 22 2
                                    

Aku tengok Arif tekun dengan kerjanya. Sungguh teliti.

Terdapat banyak mannequin di design studio tu. Dengan pelbagai bentuk torso perempuan, yang kurus, yang berisi, lebar, tetek kecik, tetek besar, lendur, bulat, tembikai, betik, macam2 la.

Aku sendiri ni bukan lah orang yang berseni sgt, tapi kalau nak main alat muzik, atau lukis sikit2 tu boleh lah.. Cuma skill melukis aku tu tak la power mana, dan dah lama tak praktis, dah berkarat giler. But i really appreciate art.

Dah beberapa prototype lingerie dah siap. Kami start dengan 3 jenis panties dan 2 jenis bra. yang designnya tak jauh beza.

Tibalah masanya untuk kami travel ke Indonesia pula. Paling utama utk set up production line. Kami dah selesai bab design, mock up pun dah siap. Arif bertanggungjawab bawak protoype tu.

Kami travel ke Iindonesia utk hal kerja, at the same time jalan2. Utk bisnes, bnyk meeting, site visit(kilang).

Kali ni Datin Marz datang satu family, ada lah anak2 nya, Didi dan Ray. Kali ni nak la diorang ikut, sebab jalan oversea, haha.

Dalam rombongan kami dah ada itenary utk lawat tempat2 yang kami perlu pergi conoth macam kilang production, kilang fabrik, gudang etc.. Item dah ada tapi tak fix lagi. Lepastu pulak, alang2 dah sampai ni, jalan2 la pulak. Lama jugak tak jalan oversea ni. Diorang allow kami utk have the final say on how it is done. Aku tanya Marz, dia tak kisah.

Kalau ikut aku, aku suka setel yang penting awal, lepastu nak jalan2 boleh la.

Tapi Ina pulak tak macamtu. Dia prefer utk selit2 antara kerja dengan shopping & sight seeing.

And then kami argue pulak pasal antara itenary padat (singkat), atau santai2 (lama).

Lepas bincang lama kam icome out with a decision of a combination of both. Sebab kami dtg ni mmg tujuannya kerja. Pastu staf2 lain pun datang mcm Arif, mrs Ch'ng. Aku sebenarnya nak jugak bawak diorg tu berjalan, diorg dah penat bekerja. lagpun takde la rasa bersalah sgt kalau travel lama bila kami balik tu tak jauh beza sgt dgn diorg. Nnt diorg da balik kami lama lagi kat sini tak balik. So oklah jugak, win-win. Dapat jalan sikit, at the same time, tak la lama sgt kami absent dari office. Marz pula jenis tak kisah, as long as it works, and its efficient.

So first day, sampai sana dah tengah hari. Ape2 hal, makan dulu. Diorg bawk ke rumah makan yang best dan sedap. Lepas tu diorang bawak ronda2 dan bawak ke hotel, dan sementara bilik2 kami di check in oleh staff, kami ke function room utk sedikit diberi sedikit brief. Dlm 45 minit mcmtu, sekali dengan light snack utk teatime.

Lepastu kami masuk bilik dan rehat. Malam tu kami dibawa ronda2 kat bandar.

Esok pagi, lepas breakfast di hotel, Datang ke kilang production tu. kilang yang sederhana besar, 2 tingkat dengan keluasan 50k sqf. Muat utk 45 tailor. single syif. dan ada 20 other staf. Kilang besar. 2 tingkat. Banyak space kosong. For future expansion. sebelah tapak pun kosong. Boleh la nak bina apa extension nanti. Kilang tu pun bukan setakat workspace, ada jugak fasiliti2 lain utk pekerja, mcm kantin, bilik rehat & persalinan. Lepas tu lunch. Lepas lunch pergi ke beberapa tempat2 menarik utk jalan2.

Petang tu balik hotel, aku tlg bawa barang Marz, sama2 dengan & Hanim. Marz bukak je pintu, tengok Didi & Ray baru habis k0n9k3k. Diorang pun pakai la balik pakaian. Underwear je lah tapi. Haha.. Ada la beberapa barang yang nak bagi kat diorang berdua tu, antaranya makanan ringanlah. Ada keropok, kerepek, biskut, air botol, air tin, dan sedikit kuih yg kebanyakannya adalah buha tangan yang kami dapat.

Malam enjoy. Kami dibawa ke satu restoran utk makan. Lepas makan kami dibawa ke satu club ni. Club di tingkat 10 yang overlook bandar. Aku & Ina tak berkena sgt tempat2 mcmtu. Dia bukan disco, tapi macam bar lah. Tempat orang lepak2, minum2.

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now