Sori lambat. hilang smgt.
Ok this gonna be a very long chapter yg takde pun scene panas2. Banyak cerita je. So take your time reading. Kalau skip, you probably will miss a lot of things. Nnt tak fhm perkembangan plot, cerita dan perkembangan karekter. Declare siap2, probably the boringest chapter ever..
Sebab author dah hlg semangant. Mood pun dah takde. So author tulis je la, dgn rasa kosong tanpa ada apa2 perasaan. Sedih sgt cerita tak ramai yg support spt yg diminta..
Sebelum author nak mulakan cerita nak bg disclaimer lagi sikit, dlm episode ni, sama jugak mcm episod 8 dulu. Ada benda yg direka & ditokok tambah, terutama ttg JBSM. Dan ada juga fakta2 yg diubah suai, sbb fantasi & minat author juga dlm hal2 ketenteraan & pertahanan, kalau ikut aset pertahan ni (ATM PDRM APMM AKSEM) ni lemah la, so dlm cerita ni bnyk la gebang sikit, kononnya maju la aset pertahanan kita ni, bajet yg tinggi boleh beli macam2 benda dgn bajet yg banyak.
Mcm skrg tank (MBT) xsmpai 100. Dlm cerita ni ada 100 unit PT91M Pendekar.
Kita ada self propelled Anti Aircraft Gun
Hornet pun baru brapa bijik sgt, dlm cerita ni ada 12 biji. Pastu tgh nak dptkan perolehan lagi 6 biji super hornet blck III.
Su30mkm kita ada 18, dlm cita ni ada sampai 26 unit flanker
Mig29 grounded, dlm ni ada yg grounded, tapi ada 4 lagi masih dipakai.
Hawk kita ada smpai 60 bijik, 30 still in service, both combat dgn trainer.
Pastu LCA dah deal f50 30 biji. 8 otw nak sampai dah.
MRCA dah close deal Gripen. Jangka 2022 dapat first batch
Frigate TUDM berapa je, dlm cerita ni ada 15.
Destroyer kita tak ada, tp dlm cerita ni ada 1
Corvette ada 20
Patrol Vessel ada 28
Fast Attack crafts kita ada 45
sub kita ada 2, dlm ni ada 2 gak tp tgh nak dapatkn lg 1
Tgh deal utk dapatkan stealth corvette
LCS kita tak siap2, tp dlm cerita ni dah siap 4, 4 lg OTW. Bousted bagus, tak macam sial.
Kapal utiliti auxilary mcm bunga mas kita ada 3 tapi dlm cerita ni ada 5.
Kita dlm kajian utk beli helicopter cruiser(mini carrier) macam HMS Ocean tu. Lengkap dengan amphibious assault. IKR???!! wow!!!!!!
Senang nak jaga perairan kita yang luas, deploy trup & heavy equipment ke tempat2 yg perlu di defend.
So, kapal & bot sedia ada yang lain pun banyak(both Navy & APMM)
Pdrm pun ada Vamtac banyak, 2biji utk setiap batalion PGA, dan 2 utk setiap batalion FRU. Dgn 2 utk setiap IPD. setiap IPK ada 4. Bukit aman ada 10.
Nuri dah lama ganti dgn EC725. PUTD saja ada 6. TUDM ada 15. TLDM ada 4. PDRM ada 6. Bomba ada 2.
Mdg530 little bird seluruh ATM ada 14. 6 utk PUTD, 6 utk TUDM, 2 utk TLDM
AW109 kita ada 10, dlm ni ada 20 unit. 15 utk tdm, 5 utk tudm, 5 utk tldm
Tengah dlm kajian utk beli attack heli 4 unit. Calon dia T129 ATAK AW or EC665 Tiger.
Condor yg lama dah lama dibersarakan. digantikan dgn versi 4x4 APC yg terbaru. PDRM pun dah dpt banyak Gempita & Lipanbara. Adnan pun PDRM ada 6. tp jenis IFV & APC kosong, so xde la main turret 90mm or 30mm. Cuma ada .50 cal & 20mm je...
YOU ARE READING
Perjalanan Nikmat Berahi
General FictionKarya sulung Dino. 18+ Sebuah cerita dewasa, untuk 18 tahun keatas sahaja. Budak2 stay away. Ikuti main character Sam, seorang pemuda, chic magnet yang simpm cuck dan suka femdom yang selalu lucky score dengan perempuan, dalam kisah harem. Sam anak...