Chapter 14 Kakak

7.8K 55 4
                                    

Pagi itu, sam merasakn begitu malas untuk pergi keja. Seperti yang dia telah jangka kan semalam. Pasti dia tak larat untuk ke pejabat pagi ni. Melepak dengan kawan2 malam semalam memang seronok, tapi tu lah, kesannya. Dia telefon ofisnya mengatakan dia tidak sihat, mc harini.

Sam hanya baring atas katil dlm bilik. Dia turun dapur. Diangkat tudung saji ada sedikit mee goreng. Tiada selera pula tekaknya utk menjamah mee tersebut. Org gajinya telah sibuk mengemas rumah. Dibeleknya roti wholemeal. Dibuka peti ais. Lepas satu peti ais ke peti ais yang lain. Rumah Sam ada 6 peti ais. 3 daripadanya yang besar yang utama di dapur. 1 peti ais 2 pintu yang besar (pintu kiri dan kanan) di dry kitchen, satu lagi peti ais besar juga, 2 pintu(atas & bawah) di wet kitchen, satu lagi peti ais deep frezezer jugak di wet kitchen. 3 lagi peti ais kecil yg terletak di pantry di setiap tingkat. Last skali sam cuma mkn cereal. Dia ambil cornflake & honey star dicampur bersama susu segar sejuk dlm mangkuk.

Selepas itu, sam bancuh kopi. Kopi serbuk yang larut jenama Davidoff. Sam peminat kopi. Boleh saja rumahnya dibeli coffee machine walaupun harganya beribu. Tapi sam kurang minat jenis tu. Lagipun biarlah kopi jenis tu ekslusif, hanya dapat di kedai. Kalau di rumah pun boleh dapat, tak special pula jadinya. Kopi dalam mug itu ditambah Susu pekat. Ditambah lagi Susu segar. Sam mmg gemarkan kopi susu. Dia seperti ketagih. Satu hari tak dapat kopi mesti badannya akan rasa lain macam. letih, lesu, mengantuk, lembah, lembab, tidak bersemangat.

Sam terasa badannya berat dan lemah. Dia rehat sebentar. Bagi makanan yg baru dijamahnya hadam. Selepas beberapa lama, tenaganya tidak pun meningkat. Tak boleh jadi ni, aku kena buat sesuatu, gumamnya. Dia pun walau terasa malas naik juga ke tingkat dua di rumahnya, yang terdapat mini gym. Dia tanggalkan baju, hanya berboxer, dan mula bersenam. Sam melakukan light stretching. Kemudian berjoging atas treadmill. Kemudia melakukan rutin senamannya. Squat. Knee push up. Burpeess. Star jump. Weight training 10 minit. Dia buat Bicep curl. Dumbell fly. Tricep overhead extension. Guna ez bar untuk forearm. Weighted squat. Dumbell raise. Shoulder raise. Pull up.

Badannya berpeluh. Puas dan lega rasa di hatinya. Sambil rehat & mengeringkan peluh, dia menjamah sebiji epal dan minum protein shake.

Badan sam bulky. Muscular. Sado. Body type meso-endomorph. Gabungan mesomorph(athletic) & endomorph(gemuk). Dgn lebih kurg 18% body fat percentage. Badannya mmg agak besar. Senang naik muscle, tp susah turun muscle. Badannya susah gemuk, tapi senang kurus. Naik lemak susah, turun lemak senang. Kalau dia mkn bnyk & rasa terasa gemuk & berat, Dia puasa 2-4 hari. Exercise. Clean eat 3-5 hari.... Terus normal balik. Badan yg diidamkan oleh semua orang. Makan banyak tapi tak gemuk. Exercise sikit tapi cepat kurus & cepat naik muscle. Memang genetic dari keluarganya. Sam sangat bersyukur dan berasa sgt beruntung dgn kelebihan dari genetik keluarganya. Memang keluarganya semua badan cantik2 belaka. Terutama belah ayahnyam semua putih2, semua body yg jenis padu, solid, muscular, takda yg gemuk. Perempuan pula semua tetek besar, badan ada shape hourglass, curvy. Belah ibunya pula semua kurus2 & slim, shape hourglass. Tak ada yg gemuk. Sam suka badannya agak bulky. Dan dia sgt suka Weight training. Tapi bukan yg body builder yg bulky sgt. Yang sedang2. Sam juga miant exeercise jenis Clasnethic. Body mcm brock lesnar/shane carwin/dos santos jr/kane.

Lepas peluh kering dia menuju ke swimming pool di bawah. Dia terjun. Bermula dgn blowing sebanyak 10 kali. Teknik pernafasan bagi atlet, cara taknak bagi semput ada lah dgn blowing. Pernafasan memainkan peranan yang penting. Berenang renang. Kuak dada(breaststroke) dan gaya bebas(freestyle). Tak lama, hanya 15 minit. Tapi sesi yg berkualiti. Berenang adalah senaman cardio fullbody. Membakar lemak & train the muscle. Gabungan weight training & cardio. Kalau kerap berenang body memang cantik.

Setelah itu dia naik semula ke tingkat dua.

Rumah sam 4 tingkat. Bawah sekali sub basement. Situ ada koleksi kereta. Ada stor & studio jamming. Aras bawah ada dapur & ruang tamu yg bsar, ruang tv, bilik org gaji, bilik utiliti, bilik tidur tetamu dan ruang tamu private. Tingkat 1 semua bilik tidur. bilik tidur master bedroom, bilik tidur dia dan adiknya yg pisahkan dgn bilik air kongsi, bilik kakaknya, study room, ruang keluarga, pantry. Tingkat 2(atas sekali gym, jacuzi, games room, mini theatre, pantry.

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now