Chapter 34 Kerja dan balik kampung

2.4K 38 4
                                    


2 bulan telah berlalu. Dan genap sebulan aku dah bekerja dgn Company Datin Marz. Dengan gaji yg okaylah, takdela bnyk sgt, tapi kerja yg agak boleh tahan bnyknya. Actually aku tak jadi pekerja dia, sebaliknya, aku bekerja sbg freelance yg dia lantik. Means bila2 dia boleh terminate aku. Lagi mudah even dari lantikan kontrak sekali pun. Aku bagitahu kat bapak aku, dia senyum aje. Dia tak terkejut pun, sbb tu lah salah satu trick dlm dunia bisnes. Risiko, letak jauh2.

So aku actually kena setup company aku sendiri, (buat ssm)beralamatkan kat satu pejabat ofice space sharing, Deez, (macam Regus, Spaces, Colony, Union Space,Common Ground) yg juga salah satu form of bisnes Niveron Ventures Group (NVG) company datin Marz. So alamat surat menyurat officially je situ. Bilik xbesar pun. Cukup la satu meja, 3 kerusi, kabinet & loker. Aku xdok situ pun. Meja aku bekerja kt dlm ofis utama company Marz. Senang sikit, dah nama pun aku bekerja dgn dia. Tp in paper tu lain cerita dia. So dia bg elaun tambahan utk rent ofis, tp rent tu masuk balik ke company dia la, sbb dia punya!. Cerdik. Otak bisnes. Haha..

Marz ni jenis tip top dan high expectation. Sebab tulah mmg dia layak jadi bos besar, mmg berjaya. Dia jenis professionalism tinggi. So takde la special treatment ke apa. Aku pun kena ikut professional. Kat ofis aku pnggil la dia datin, luar ofis lain la pulak panggilannya. haha.

"Sam, datin call you masuk bilik" interkom berbunyi, suara Monica di talian
"Coming"

Aku pun masuk bilik. "Datin nak jumpa saya?"

"Oh, cut the crap" Dia terus peluk aku, kiss aku.

Terjadilah satu sesi asmara quickie. Tak bukak apa2 pakaian, just tarik zip seluar, selak kain, tu je. Buat dalam posisi berdiri, Marz bersandar di kerusi.

Lepas selesai, dia salin panties. Spray sekeliling dgn air freshener, apart dgn mmg ada automatic interval frshner yg akan spray every 30 mins. Dia mengenakan perfume.

"Eh nanti jap" Aku stop dan toleh dia. Dia dtg ke aku. Dia spraykan perfume tu kat aku.
"Haha nape ni?"
"Yelah nnt kang kantoi kang.." (Marz)
"I berbau ke?" (Aku)
"Takdelah, cuma kot kot la ada orgterbauk ke ape ke precaution.
"Alah, kalau org tahu pun pa masalahnya, U punya company, sape boleh buatapa,apa nak ditakutkan.
"Eh mesti la,kena la berahsia. Utk U jugak, nnt xde la mate2 yg pabdang slack kat u mcm sebelum2 ni u citer, ujar Marz
"Dulu lain, skrg dpt dok sekali dgn U kalau jd pun i tak kisah dah. Bahagia."
"Hehe. Ada2 je u ni." (Marz)
"Oklah boss. I kuar dlu ye"

Aku pun keluar dari bilik tu. Nampak Monica, gadis berambut perang, sbg secretary yg duduknya di depan bilik Marz. Dia kelihatan tekun dan serius dalam buat kerja dia. Rasanya dia tahu pasal kami. Even dari dulu lagi. Tapi dia buat dono je. Tak campur urusan. Selalunya org cina mmg macamtu, diorg tak suka nak sibuk2 pasal hal orang lain. Dia cuma pentingkan kerja dia je, tak mcm melayu, membawang kuat, haha. Oklah mcmtu, baguslah, rahsia kami terjagalah hehe.

 
********
 

Sekali tu lepak dgn membe2. So, si Aizat ni(mamu) xde job. Awal pkp lg dah kena lay off. Sian dia. Ada la job freelance sikit2. Tp xbnyk sbb dulu masa keja, keja ofis dia pun berlambak xmenang tangan, so dia jrg sgt amek job luar. So kalau nak buat freelance skrg mmg kurg la. Nasib baik la bini dia keja lagi. Pastu sbb bnyk masa kat rumah dia mula jual cookies & kerepek.

Lepas semua balik, aku dgn mamu tunggu jap, tggu semua balik dlu. Sbb masa lepak tu aku senyap2 watsapp Mamu sruh dia tggu jap.

"Ko punya bisnes & financial camner?"
"Sempit bro" (mamu)
"Kalau kau nak la kan. aku leh la try tanya boss aku, kot apa2 job offer kat ko"
"Yaka ni? Buleh ka? Job apa?"
"Aku pun xsure la, apa2 jawatan je lah kan, mana2 yg ko bleh slot in" (Aku)
"Baguih la lagu tu. Tapi aku tak pandai buat kerja lain sgt. Aku mmg tau bidang aku ja."
"Takpe la, janji mau kerja tu je. Ko nak tak?"
"Nak tu memang nak la..." (Mamu)
"Takpe dont worry. Kalau ada apa2 kosong aku roger je dulu ko. Nak tak nak nnt belakang cerita. Kalau kau nak, lari bidang pun takpe, kau slow2 la dlu, keja dari bawah. Jgn risau, ada staff yg akan ajar & guide. Cuma ko kena commit je dgn tugasan tu."
"Oklah tu. Keja bawah tu, bawah hang ka?"
"Takdela bawah aku, department aku rasanya dah penuh dah. Ada la bahagian lain, tapi ko takdela duduk bawah sgt, sbb ko graduate, ada pengalaman kerja. Mungkin bahagian pengurusan apa2 or operasi"
"Ok gak tu"
"Ok kan.. Ape2 aku roger"
"Cantiikk, terima kasih banyak2 Sam"
"Tarahal bro"

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now