Terima kasih kepada pembaca2 yang support author dengan upvotes dan komen.
Macam ni baru la best, dan semangat sikit nak tulis. Sebab ada respon dan feedback. Tak kisah pun bagi feedback negative, author tak marah, author terima, malah raikan.
Author banyak minta cadangan dari pembaca semua. Tak semua dapat tunaikan, tapi author cuba.. Kalau ada cadangan yang dimasukkan, boleh jadi cepat boleh jadi lambat, chapter2 yang lagi jauh akan mendatang... Nak selitkan cadangan bagi sesuai dengan storyline yang dah ada..
Jgn la sedih kalau cadangan anda tak dapat dimasukkan, saya hanyalah orang biasa, penulis yang masih lagi baru dan noob dalam penulisan ni.
Sebelum ke cerita author nak clarify a few things.
Macam author dah selalu sebutkan, ni fantasi dan rekaan. Tak wujud pun ni di dunia realiti.
Spt juga yg author pernah sebutkan, realiti dalam cerita ni lain dari yg ada dalam kehidupan skrg. contohnya kes covid. 3rd wave tak lah seteruk sekarang..... kita kan PKP 3.0 PPN kes 5k-6k
Dlm cita ni tak macamtu... Pastu pemberian Vaksin pun laju.
Ok now kita ke cerita..
So it turns out tak jadi ape pun aku dgn Tisya. Its just not happening. Aku respect dia, dan dia pun respect aku. Its just the way she dresses and act. Aku dan Tisya bukanlah mcm aku & Lia.
Aku pun tak tahu lah nak cakap camne, aku seolah olah ada instinct, ada 6th sense. Kalau perempuan tu nak, aku dapat rasa. Kalau dia taknak, aku dapat rasakan yang dia taknak. So aku pun tak akan make a move supaya taknak membodohkan diri sendiri..
So lepas aku cerita sikit spec apa yang sesuai, ada la aku jot down, buat list apa yang nak dibeli. Actually aku pun tak begitu terrer in terms of up to date information sgt psl hardware ni. Sebab aku bukannya tech geek sgt. Sikit2 tu boleh la basic punya knowledge on hardware, tapi bila bab compare antara brand in terms of price, efficiency, personalised and custom usage, pros & cons secara specific, going deep into technical discussion, bab tu aku kureng sikit la. Aku bukan jenis go into that technical detail sgt. Mostly baca forum or artikel kat internet je. Surface je infonya.
So aku pun tulis la list2 hardware yang diperlukan. Basically aku suggest dia utk guna intel. Sebab aku mmg pengguna Haswell. Org kata pakai amd je kalau mmg nak pakai graphic card sbb haswell ada built it card, so buat apa perlu built in kalau eventually kita nak pakai GC. Tapi pada aku, tak ksiah la, biar ada just in case kalau tetiba GC rosak, at least ada la backup built it, dia boost la jugak kan, sementara nak beli baru.
Other than that biasalah lah 16gb 2300mhz ram, gtx1650 4g ddr5 graphic card, 240gb SSD, 1 TB HDD, heatsink (air cooled). Memula aku just cakap boleh je guna casing dia yang lama, tapi dia nak beli baru jugak. Nak yang cantik, nak letak rgb led bagai. Takpelah, tak kisah la. So aku suggest la tower asrock yang terbaru with built in rgb led.
Lepastu, aku masuk bilik yang diorang dah sediakan, dan tido situ.
Esok pagi lepas breakfast sama2 kat kedai, diorg berdua pegi kerja, aku gerak balik.
Otw balik singgah kampung jap. Aku tak masuk pun duduk luar je, Tanya2 khabar.
Sekarang ni agak bahaya, Kes tengah naik. Bnyk kluster. Kes harian cecah 500 lebih.
Aku sampai rumah dalam pukul 4. Rehat jap. Lepastu layan baca artikel kat tab. Aku ada tab, tapi jarang guna. Mostly utk buat kerja la, or baca2 artikel kat internet, baca ebook or tgk apa2 video.
Aku memang suka baca. Aku suka dengar ceramah, syarahan, pidato, atau apa2 talk.
Aku suka dengar Ted Talk. Aku suka pasang playlist ML studio. Aku akan dengar vlog2 yang berilmu dan berilmiah. Aku jarang dengar lagu kalau buat kerja or drive. Lebih suka dengar talk, berita, talkshow yang ilmiah, interview, forum, debate, wacana, etc. Ada juga macam ceramah2, terutama ustaz auni, ustaz shamsuri, ibnu rijal & addien. Banyak apsal sejarah, geo pilitk, kebudayan, kadang2 fakta2 sains etc.. Speaker international mcm Nouman ALi Khan, Mufti Menk, Sheikh Hamza Yusof, Ahmad Deedat etc. Aku subscribe sgt banyak channel ilmiah mcm sains, teknologi, automotif etc.. Hidup aku Sangat penuh dengan informasi dan ilmu.
YOU ARE READING
Perjalanan Nikmat Berahi
Ficción GeneralKarya sulung Dino. 18+ Sebuah cerita dewasa, untuk 18 tahun keatas sahaja. Budak2 stay away. Ikuti main character Sam, seorang pemuda, chic magnet yang simpm cuck dan suka femdom yang selalu lucky score dengan perempuan, dalam kisah harem. Sam anak...