Chapter 41 Marriage Pact

2.3K 57 15
                                    


Aku terus masuk ke bilik utk mandi. Agak lama aku mandi. Sambil berfikir. Biasalah kan. Waktu mandi lah nak fikir macam2. Tapi aku cuba utk tak layan perasaan tu. Serabut. Lagi layan, lagi serabut, lagi tak jadi apa, nanti tak leh tidur. Lepas habis mandi, aku keluar bilik mandi.

Ina dah ready kat atas katil dgn baju tidur labuh sleevelessnya tanpa seluar, hanya berpanties pink, terdedah pehanya yang montok dan gebu, sambil tgk henset..

Aku baring di sebelahnya. Ina letak fon nya ditepi dan terus peluk aku. Diusapnya dan dibelainya aku. Dia tahu aku dlm keserabutan dan kerunsingan. Aku letakkan kepalaku ke breastnya yang besar dan lembut tu.. Buat masa ni, dia tak pujuk atau cakap banyak, sememangnya dia sgt faham aku. Buat masa ni, tak perlu ckp apa2, mungkin kan mengeruhkan lagi keadaan. Dia cuma diam. Memujuk dgn belaian dan sentuhan. Tak lama lepas itu, aku pun terlena dalam dakapannya.

Pagi itu aku bersiap2 untuk ke tempat kerja. Hari ini hari jumaat, aku mengenakan baju melayu warna purple dan seluar cotton warna kelabu gelap. Dress code office aku adalah smart casual, jadi boleh pakai apa2 saja pakaian yang bersesuaian. T shirt pun boleh, asalkan berkolar. So kadang2 aku pakai jgak T shirt berkolar yang tak bercorak atau bnyk pattern & warna. Satu warna yang plain. But , most of the time, aku akan pakai kemeja, selalunya short sleeve, kadang2 tak tuck in pun, just lepas kat luar je.... pakai t shirt ni kalau betul2 duduk ofis, takde meeting, tak jumpa orang, takde kena keluar ke ape ke.. Selalunya seminggu sekali je. Then hari jumaat pakai baju melayu atau kurta. Dari dulu lagi dah tempat kerja aku memang dresscode dia smart casual. Lucky me.

Lepas siap pakai baju aku turun utk breakfast, aku ingat tak nak makan, just nak blend buah buat jus sebagai bekal dan makan buah je dlm kereta. Tgh kat dapur tu, terserempak dgn bapak aku kat dapur.

"Bile balik baba?" Tanyaku, sebab sepatunya mlm ni dia kat johor, tido sana, atas urusan kerja.
"Baru balik je ni." Jawab bapak aku
"Aik, baru balik?"

"Baba tak jadi tido sana, sbb hari ni ada hal lain" katanya terus berlalu, pergi ke tangga untuk naik ke biliknya. Pastu dia gostan turun patah balik, "Hari ni kamu bawak mustang tu, pegi servis dia kat service centre, baba dah buat appointment, pukul 9stgh." lepastu dia pun berlalu pergi.

Salah satu kereta yang kami ada Ford Mustang. Shelby Mustang GT500 2012 (lebih kurg mcm dlm cerita Getaway yg Selena Gomez berlakon tu) Bapak aku dah beli lama dah. Model 2012, yang lampu petak tu. Orang sekarang ni je gedik2 baru kecoh nak beli, jadi trend, pastu beli yg model eco boost lak tue. Wakaka.... Orang da beli lama dulu lah.. Model dulu tak lawa mcm model skrg.. Dia lawa sikit je dari Dodge Challenger 2012. Tapi yang kami punya dah dah bnyk modi dah. So takde la nampak standard sgt, lawa la jugak, nampak garang. Custom led head lamp, led fog lamp, led DRL, custom made bumper, hood scoop, roof scoop, racing stripe, etc...

Aku pun drive la kete tu ke Service Centre dia. Nasib baik la aku takde bnda ape penting sgt nak buat harini. Bapak aku ni pun satu, takde nak bincang pape, terus je mintak itu ini.

Gitulah, dia terbawak bawak perangai big boss nya ke mana2...

Otw tu aku call ofis ckp aku masuk lambat sikit harini. Ok je tarahal, kabel besar kot. Haha....

Sampai di SC tu, lepas selesai daftar & check in, aku ke visitors lounge. Kat situ ada disediakan makanan. Ada Coffee machine, ada buah, kuih muih, pelbagai buns & pastry, jajan, air tin & air kotak pun ade. Nampak sedap benda2 free ni, aduh kelaut la diet aku pagi ni, Hehe...

Tengah aku lepak2 tunggu sambil main fon & menguyah makanan tu, masuk si Shasha & suaminya, Radhi ke lounge tu. Radhi ni anak orang have have jugak, bangsawan, sekufu la dgn Shasha ni. Respek husband dia muda2 dah berjaya. Radhi ni berbisnes. Banyak jugak benda yang dia cuba, antara benda yang menjadi dan core bisnes dia ialah jadi supplier perabot & barang2 ID utk macam2 jenis premis, hotel, office, mall etc.. Dia bermula dari bawah. Dia dulu belajar oversea bidang law tak silap. Tapi sebab minat bisnes punya pasal, dia start dari bawah. Mula dgn jual karpet secara direct selling & online, pastu dgn jv dgn sorg kawan kontraktor ID. Sambil2 tu bnyk jugak bisnes lain mcm car wash, bukak kiosk makanan jenis franchise. At the same time, main real estate & property jugak, beli rumah & kedai buat sewa. Long story short, main company dia boleh supply barang ID harga ratus ribu... Hebat tak hebat, umurnya baru tua satu tahun dari aku. Company dia, aset dekat juta. Memang gila!

Perjalanan Nikmat BerahiWhere stories live. Discover now