35

25 1 0
                                    

" Mana Yoshi do? " Tanya Haruto kepada rakan kelabnya yang lain.

" Dah balik bilik dia kut. " Beritahu mereka.

Haruto memandang ke arah bilik stor yang sudah ditutup.

" Ada nampak Young tak? " Tanya Minji kepada Haruto apabila dia tidak dapat mencari kelibat Sungyoung.

Haruto menggelengkan kepalanya.

" Cari Sungyoung ke? " Tanya Farah yang kebetulan mendengar pertanyaan Minji itu. Minji mengangguk.

" Dia dah balik bilik dia, tadi aku nampak dia keliar dari bangunan ni.. " Beritahu Farah.

" Aish... " Rungut Minji.

" Aku temankan kau balik, tapi tunggu jap. Aku nak salin baju. " Kata Haruto sebelum dia berlalu ke arah bilik salinan.

Minji mengangguk sebelum dia tersenyum gembira. Hatinya berbunga-bunga.


Lampu di dalam bilik stor itu terpadam, menyebabkan Yoshi agak terkejut manakala Sungyoung pula hatinya berdebar-debar sakan. Sungyoung menyimpan segala alatannya di dalam beg sekolahnya semula.

" Mana kau? " Tanya Sungyoung sambil meraba-raba di dalam gelap.

Yoshi mencapai tangan Sungyoung tersebut.

" Gelap sia, aku tak nampak kau. " Rungut Sungyoung sambil mendekatkan dirinya dengan Yoshi.

Yoshi menggosok-gosok tengkuknya yang terasa seperti renjatan apabila tangannya menyentuh tangan Sungyoung tadi. Sungyoung bersandar di dinding sambil memeluk beg sekolahnya. Yoshi memandang Sungyoung dalam gelap dan hanya dapat mengagak sahaja.

" Kau, betul ke dengan Doyoung? " Tanya Yoshi.

" Haah. Aku tak tahu pula ada orang duk gosip-gosip pasal aku.. Memang takkan lari betul dari masalah. Ah! Jealousnya dengan Oppa. Everything he do is perfect. While me the opposite of him. No wonder he left the home. " Kata Sungyoung sambil bermain dengan jarinya.

" Banyak je diorang gosip dalam group sekolah yang takde cikgu tu. " Beritahu Yoshi. Sungyoung memegang lengan Yoshi.

" Seriouslah?! Aku takde group tu pun! " Kata Sungyoung.

Yoshi menepuk perlahan mulutnya. Sungyoung meleraikan pegangannya dengan nada keluhan.

" Perghhhh, memang banyak gosip pasal aku lah tu. Tu yang tak add aku masuk dalam group tu. Bapak kecik hati sia akuu.. Nak pindah sekolah ah cenni. " Rungut Sungyoung.

" Eh, jangan... Doyoung nak letak mana? " Tanya Yoshi dengan nada yang sedikit berbeza.

" Doyoung? Boleh je aku dating dalam game dengan dia nanti.. " Beritahu Sungyoung.

" Uinaaa.. Cakap pasal game en, aku teringat waktu fes time aku jumpa Doyoung dulu. Kepala batu juga dia tu.. " Cerita Sungyoung manakala Yoshi hanya mendengar dengan tekun walaupun dia agak cemburu di situ.


" Young pegi bilik seni lagi ke? " Tanya Jihoon kepada Aerin apabila dia melihat jam ketika itu yang menunjukkan sudah pukul 9 malam.

" Ye ah kut. Tadi sapa balik bilik awal? " Tanya Aerin.

" Aku. " Beritahu Jaehyuk.

" Sungyoung balik bilik tak? Sebab if kalau dia nak pegi bilik seni pun, mesti dia datang untuk balik dulu untuk simpan buku-buku dia. " Seloroh Aerin sambil memandang ke arah meja dan katil Sungyoung.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now