Keesokan harinya...
Sungyoung kembali ke biliknya bersama dengan Aerin. Sungyoung memandang persekitaran bilik yang sunyi.
" Okay, takde orang. " Beritahu Sungyoung.
Sungyoung dan Aerin masuk ke dalam bilik tersebut dan mereka marathon mengemas baju-baju mereka ke dalam beg baju.
Setelah selesai, mereka keluar dan mencapai charger phone mereka dan keluar dari bilik tersebut. Mereka terus sahaja menuju ke tempat rahsia mereka semula. Di dalam perjalanan, pintu bilik Yedam, Yoshi, Haruto dan Asahi terbuka.
" Ohh, korang nak pergi mana? " Tanya Asahi.
Sungyoung berhenti dan memandang ke arah Asahi.
" Kitorang berhijrah pulang ke rumah masing-masing. Maksudnya, kitorang tak stay dekat asrama dah.. " Beritahu Sungyoung.
Aerin memandang ke arah Sungyoung dengan terkejut, mendengar apa yang diberitahu Sungyoung.
" Ohh... Baguslah tu.. Good for you two.. " Kata Asahi.
" Okay, bye.. Kitorang gerak dulu.. " Kata Sungyoung.
Asahi hanya mengangguk. Sungyoung dan Aerin berlalu dari situ.
Beberapa hari telah berlalu..
Aerin dan Sungyoung membawa barang-barang mereka sedikit demi sedikit daripada bilik ke tempat rahsia mereka sehinggakan tiada apa-apa yang tinggal di dalam bilik mereka.
" Fuh, penat! " Kata Aerin sambil terduduk di atas kerusi di tempat rahsia dia dan Sungyoung.
Aerin membuka matanya kembali apabila dia terperasankan sesuatu.
" Uish, masa bila ada khemah? " Aerin tertanya-tanya.
" Besarnya khemah ni.. " Gumam Aerin sambil membuka pintu khemah tersebut.
Dia dapat melihat yang di dalam khemah tersebut juga sudah didekorasi dan mempunyai kipas kecil yang memakai bateri juga, lampu yang membolehkan mereka belajar dengan tenang di dalam khemah tersebut. Pintu atap terbuka dan kemudiannya Sungyoung berjengket-jengket menuju ke khemah.
" Aerin.. " Panggil Sungyoung perlahan. Aerin mengeluarkan kepalanya dari khemah.
" Tempat rahsia hampir-hampir diketahui. Bahaya macam ni. " Beritahu Sungyoung. Aerin membulat matanya.
" Kau seriouslah??? " Tanya Aerin lalu Sungyoung mengangguk-angguk.
" Tapi kan, kau jangan risau do.. If kalau orang tahu bangunan ni takde apa-apa, aku tahu apa nak buat. " Kata Sungyoung.
" Yelah.. Kau dengan otak kau, geliga betull.. " Kata Aerin.
" Eh kejap ada orang call aku.. " Kata Aerin lalu menjawab panggilan telefon itu.
Sungyoung mengangguk dan masuk ke dalam khemah.
" Yeobeoseyo..Jihoon ah wae? " Tanya Aerin.
" Aerin korang memang nak tinggal lama-lama kat situ ke apa? Barang semua takde.. " Kata Jihoon.
" Kau tahu kan aku tak ready nak hadap Jae.. " Kata Aerin.
" Aku tahu..tapi.. " Kata Jihoon.
" Tapi?? " Tanya Aerin semula.
" Jumpa aku kejap..tempat biasa. " Jawab Jihoon lalu menamatkan panggilan.
Aerin melihat telefonnya dan menuju ke tempat yang disebut oleh Jihoon.
YOU ARE READING
The Chosen One : Life (S1) | Treasure
Fanfic|| Malay FF TREASURE Park Jihoon || " Lagipun aku dah buat salah terbesar kat kau. Patut ke aku buat macam tu. Betul la kau cakap. Aku memang tak guna. Tak guna di mata semua orang. Jena sendiri tak mengaku aku namchin dia. " ~ Jihoon " Yaa..jangan...