Setelah beberapa minit menunggu...
" Suha, mana orang yang kau cakapkan tu? " Tanya Farah sambil duduk di atas tembok.
" Aishh~ Dia ni memang nak kenalah dengan aku ni.. Datang lambat pula.. " Kata Suha sambil memandang jam di tangannya.
" Maaf! Aku lewat! Ada something jadi dekat tempat aku.. " Seorang lelaki datang berpakaian serba-serbi hitam.
" Ha, sampai pun. " Kata Suha sambil menyerahkan sebungkus plastik kepada lelaki tersebut dan lelaki tersebut mengambilnya.
" Benda alah ni hantar ke rumah Aerin. Walaupun Jae tak lagi melayani Aerin..tapi, dia bersikap dingin dengan aku. " Arah Suha sambil menggenggamkan tangannya.
Lelaki tersebut mengangguk-angguk.
" Oh! And, kawan aku di sini juga nak guna perkhidmatan kau.. Kau tak kisah kan? " Beritahu Suha sambil tersenyum memandang ke arah rakan baiknya, Farah.
Lelaki itu memandang ke arah Farah sambil mengangguk-angguk.
" Boleh... Just bagitahu je apa yang kau nak aku buatt..and we can have a deal with the price later.. " Kata lelaki tersebut.
Farah memandang ke arah Suha sambil tersenyum gembira.
" Okay.. " Kata Farah.
Keesokan harinya~
Sungyoung membuka telefonnya apabila terdapat satu notifikasi.
Sam
>Susanne
>Aku dah selesai siasat..
>Jumpa aku kejap lagi dekat tempat biasa..
>And..Aku ada something nak tunjuk dekat kau juga..
>Okay..
" Hmm.. Aku harap benda ni tak besar sangat lah.. " Sungyoung menyimpan telefonnya sebelum dia mengetuk pintu rumah Jaehyuk tersebut.
" Yeee..cari siapa? " Tanya seorang wanita yang sudah berumur, kemungkinan eomma Jaehyuk.
Eomma Jaehyuk kemudiannya memandang Sungyoung dari atas sampai ke bawah.
" Tuan Yoon ada? " Tanya Sungyoung. Wanita tersebut berjeda seketika.
" Ada apa ya nak berjumpa dengan suami saya? " Tanya eomma Jaehyuk.
Sungyoung tersenyum lebar.
" I want to talk business with him.. Can I? " Tanya Sungyoung sambil memandang tepat ke arah mata eomma Jaehyuk.
" Err.. Business? I will ask him.. Jakkamman.. " Kata eomma Jaehyuk sambil masuk ke dalam dan menutup pintu rumahnya.
Sungyoung membuka sampul surat yang berada di tangannya. Di dalam sampul surat tersebut berisi beberapa keping gambar...gambar Jaehyuk dan Suha. Dan di gambar tersebut, jelas kelihatan bahawa gambar tersebut diedit. Hanya orang bodoh dan tidak teliti sahaja yang akan percaya pada gambar tersebut. Dia tersenyum sinis.
" Kau berani ganggu kawan aku.. And, Farah... Tak sangka kau masih lagi berdendam dengan aku.. " Seloroh Sungyoung.
Pintu terbuka.
" Silakan masuk... " Jemput eomma Jaehyuk.
" Kau pergi mana tadi, Young? " Tanya Jihoon apabila Sungyoung masuk ke dalam bilik tersebut.
Sungyoung memandang ke arah Jihoon sambil menggelengkan kepalanya.
" Takde pergi mana-mana lah.. Kenapa? " Tanya Sungyoung sambil duduk di mejanya dan memandang ke arah tempat Jaehyuk yang kosong seketika.
YOU ARE READING
The Chosen One : Life (S1) | Treasure
Fanfic|| Malay FF TREASURE Park Jihoon || " Lagipun aku dah buat salah terbesar kat kau. Patut ke aku buat macam tu. Betul la kau cakap. Aku memang tak guna. Tak guna di mata semua orang. Jena sendiri tak mengaku aku namchin dia. " ~ Jihoon " Yaa..jangan...