45

30 3 0
                                    

 " Let's go makan! " Kata Jihoon lalu Aerin duduk di hadapannya.

Kini, mereka berada di dalam kedai makan.

" Ahjumma..kami mahu pesan. " Kata Jihoon lalu makcik pemilik kedai a.k.a chef juga di situ menyapanya.

" Eo, Jihoonie~ " Kata makcik itu lalu tersenyum ke arahnya. Jihoon dan Aerin menyapanya dahulu sebelum memesan makanan.

" Ahjumma..saya order macam biasa hehe. Aerin kau nak makan apa? " Tanya Jihoon lalu memandangnya.

" Err sama macam kau jelah. " Kata Aerin lalu makcik itu bersuara.

" Jihoon tak bagitahu ahjumma pun yang Jihoon dah ada yeochin? " Kata makcik itu membuatkan Aerin terkejut. Jihoon pula hanya tersenyum.

" Er, tak, saya kawan dia je.. " Kata Aerin lalu tersenyum janggal.

" Oh, iye kee..Tapi ahjumma nampak kamu berdua sesuai sangat. " Kata makcik itu lagi lalu melihat ke arah Jihoon.

" Hahaha.. ahjumma..Jihoon dah lapar ni. " Kata Jihoon lalu makcik itu masuk ke dapur dan menyediakan order yang dipesan.

" Sangat risau fuhh! " Kata Aerin lalu menarik nafas lega. Jihoon memandangnya.

" Wae..okay apa. Ahjumma kalau dah cakap macam tu, maksudnya betul la tu... " Jawab Jihoon lalu menongkat dagunya dan menatap muka Aerin.

" Merepek jelah kau ni.. " Kata Aerin lalu melihat telefonnya.

Setelah itu makanan pun sampai dan mereka mula menjamu selera. 30 minit berlalu dan mereka sudah menghabiskan segala hidangan yang dihidang tadi. Mereka berdua mengucapkan terima kasih kepada pemilik kedai makan sebelum keluar dari kedai makan itu.

Ketika mereka sampai di sekolah, kelihatan pelajar yang ada di luar sekolah melihat mereka berdua dan membisikkan sesuatu tentang Aerin. Aerin yang terdengar akan namanya hanya memandang ke hadapan sambil menenangkan diri. Jihoon yang memandang Aerin mula mencepatkan langkah mereka dan segera masuk ke dalam sekolah.

" Gwaenchana? " Tanya Jihoon lalu Aerin mengangguk.

" Senyum..jangan sedih. Aku dah bawa kau keluar.. Jangan monyok lagi okay! " Kata Jihoon.

" Gomawo.. " Kata Aerin lalu tersenyum manis ke arah Jihoon dan Jihoon membalasnya sebelum mereka berdua bersiap-siap untuk pergi ke kelas nanti.

Bulan peperiksaan pun tiba..

" Goodluck, korang! " Ucap Sungyoung apabila dia, Aerin, Doyoung, Jihoon, Yoshi, dan Asahi berkumpul di kantin.

" Fuh! Neves sia akuu.. " Kata Jihoon.

" Maceh, Young.. Kau pun sama, goodluck! " Kata Aerin sambil memeluk Sungyoung.

Doyoung memandang ke arah Aerin, aura kecemburuan terpahat di wajahnya.

" Aku nak peluk Young juga kau.. Kau ingat Young ni ayang kau sorang jeke? " Perli Doyoung. Aerin menjelirkan lidahnya kepada Doyoung sambil memeluk erat Sungyoung.

" Apalah korang ni.. Boleh pula fikir pasal tu, fikir japgi ni ha.. Nak exam dah. " Asahi mematikan perbalahan antara Aerin dan Doyoung yang hampir-hampir terjadi.

" Kau okay tak, Yoshi? " Tanya Jihoon apabila melihat Yoshi yang hanya berdiam sahaja. Yoshi memandang ke arah Jihoon.

" Aku neves gila ni, siak.. " Kata Yoshi sambil kembali termenung.

Jihoon menyedarkan Yoshi daripada dunia imaginasinya.

Setelah selesainya bulan peperiksaan, semua murid akhir tahun diwajibkan menyertai kem atau aktiviti di mana mereka dilatih untuk lebih berdikari sebelum melangkah keluar dari dunia persekolahan.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now