21

38 5 0
                                    

" Korang ada nampak Young tak? " Tanya Aerin ketika dia sedar yang waktu sudah menunjukkan pukul 8 malam.

Jaehyuk dan Jihoon memandang antara satu sama lain sebelum menggelengkan kepala mereka.

" Tak. Dia tak balik bilik lagi rasanya. " Beritahu Jihoon yang sememangnya kelasnya habis awal pada waktu itu. Aerin memuncung.

" Mana Si Young ni pergi ehh. Aku call tak berjawab juga ni. " Kata Aerin yang mula cemas.


" Aghhh! Asal kau kuat sangat ni? " Tanya Doyoung yang sedang struggle untuk mengalahkan Sungyoung. Sungyoung hanya tersenyum sinis.

" Doyoung ah...kita kawan je kan? " Tanya Sungyoung.

" Ha.. Haah.. Asal kau tanya? " Kata Doyoung, masih struggle.

" Aku takut nanti, bila aku reject kau. Kau berdendam pula dengan aku. " Kata Sungyoung. Doyoung memandang ke arah Sungyoung.

" So, kau reject aku ah? " Tanya Doyoung. Sungyoung memandang ke arah Doyoung.

" Yes? " Kata Sungyoung lalu mengangguk dengan perlahan. Sungyoung hilang fokus.

" Yay! Menang!!! " Sorak Doyoung.

Sungyoung terngadah. Doyoung ketawa terbahak-bahak apabila akhirnya dia menang. Doyoung memandang ke arah Sungyoung yang hanya mendiamkan diri.

" Aku okay jelah, kalau kau reject aku. Serious.. " Kata Doyoung. Sungyoung memandang ke arah Doyoung.

" Serious? " Tanya Sungyoung. Doyoung mengangguk sambil tersenyum manis.

" Dah, dah, jom sambung main. " Kata Doyoung sambil mencubit pipi Sungyoung.

" Ow! " Kata Sungyoung.

Doyoung tersengih sambil ketawa kecil menikmati reaksi Sungyoung. Sungyoung mencubit semula pipi Doyoung. Doyoung pula kelihatan terkejut dengan serangan balas tersebut.

" HAHAHAHA! " Sungyoung ketawa dengan kuat sebelum dia menyambung bermain permainan videonya semula.

Doyoung hanya tersenyum lebar sambil menggelengkan kepalanya.


Aerin tak senang duduk dari tadi apabila melihat rakan sebiliknya itu tidak pulang-pulang sedangkan jam sudah menunjukkan pukul 10 malam.

" Mana Young niii? Dah pukul berapa dah nii? " Tanya Jaehyuk yang baru pulang dari perpustakaan.

" Entahlah weh. Dia dari tadi tak balik-balik lagi ni. " Beritahu Jihoon sambil melihat jam di telefonnya.

" Dah try tanya Yedam. Kut, kut Young lepak dengan dia and nak tidur sekali dengan Yedam. " Tanya Jaehyuk.

" Belum lagi. " Kata Aerin.

" Do you have Yedam number? " Tanya Aerin.

" Nevermind, I will go check on her there. " Kata Aerin.

" Kitorang teman. " Kata Jaehyuk.


TOK!!! TOK!!! TOK!!!

Pintu bilik tersebut dibuka.

" Ye, kenapa? " Tanya Haruto sambil memandang ke arah Aerin seterusnya memandang ke arah Jaehyuk dan Jihoon.

Aerin menjenguk ke dalam bilik tersebut.

" Nak tanya... Sungyoung ada dekat sini ke? " Tanya Aerin.

" Sungyoung? Nope. She's not here. " Beritahu Haruto. Haruto memandang ke arah Jaehyuk dan Jihoon yang memandang antara satu sama lain. Jelas, riak wajah yang agak cemas di wajah mereka.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now