57

22 2 0
                                    

" Sungyoung nampaknya sangat baik ye dengan rakan sekumpulannya.. " Kata Yedam sambil memandang ke arah kumpulan Sungyoung.

" Asalkan dia bahagia.. Lepas ni, diorang masing-masing dah buat hal masing-masing dekat sekolah nanti.. Dah tak jumpa dah.. " Kata Mashiho sambil makan sate ayam yang telah diambilnya.

" By the way, cane tadi kau jumpa adik kau?? " Tanya Mashiho lagi. Yedam memandang ke arah Mashiho.

(Flashback...)

" Sungyoung, kau okay ke?! " Tanya Yedam setelah pulangnya dari tapak perkhemahan.

Sungyoung yang sedang duduk bersantai di pundok itu bersama Asahi, Jiyoung dan Jaechang. Mereka berempat memandang ke arah Yedam.

" Aku okaylah.. Cuma katanya, belum sembuh sepenuhnya.. " Beritahu Sungyoung.

" Baguslah kalau macam tu.. " Kata Yedam.

" By the way, ni Jaechang and Jiyoung.. Ahli kumpulan aku.. " Sungyoung memperkenalkan Jaechang dan Jiyoung kepada Yedam.

" Ohh.. Aku, Yedam.. Abang kembar Sungyoung. " Beritahu Yedam. Jaechang dan Jiyoung mengangguk-angguk.

" Salam perkenalan~ " Kata Jiyoung sambil tersenyum ke arah Yedam.

" Ah, jom ah lepak sekali dengan kitorang.. " Ajak Jaechang. Yedam baru teringat akan sesuatu.

" Sorry do.. Tapi, aku kena bersih-bersih kan alatan perkhemahan.. Aku baru ingatt.. Habislah teammate aku anggap aku ni pemalas. Bye, korangg.. " Kata Yedam sebelum dia berlalu dari situ.

(End Of Flashback)

" Hmm.. Okay, waktu aku jumpa dia..dia tengah santai-santai lepak dengan Asahi and ahli kumpulan dia.. " Beritahu Yedam. Mashiho tersenyum sendiri.

" Borakkan apa ni? " Tanya Yoshi sambil duduk di sebelah Mashiho dan meletakkan pinggannya yang mempunyai pelbagai jenis makanan di atas meja.

" Mashi, Yedam, makan.. Aku ambil banyak ni.. " Pelawa Yoshi.


" Fuh! Penatnya! " Keluh Jihoon setelah mereka sudah pulang ke asrama kembali.

Jihoon terus sahaja melemparkan tubuhnya di atas katil dan terus sahaja terlelap.

" Hati-hati.. " Suara Yedam kedengaran.

Pintu bilik dibuka dan terlihat Yedam sedang membantu Sungyoung yang agak sukar berjalan dengan topang tersebut.

" Hmm... Jangan banyak bergerak. Kaki kau tu tak sembuh lagi.. " Pesan Yedam. Sungyoung tersengih-sengih.

" Aku balik bilik dulu.. " Kata Yedam sebelum dia berlalu keluar dari bilik tersebut menuju ke biliknya.

" Sankyu, oppa~ Hati-hati balik ke bilik tu.. " Pesan Sungyoung.

Sungyoung mengelamun seketika mengingatkan perkara yang berlaku kepadanya ketika melawat Shiro di hospital bersama-sama rakan sekumpulannya.

(Flashback)

" Korang buat apa dekat sini? " Tanya Shiro ketika melihat rakan sekumpulannya berada di dalam bilik wadnya.

" Shiro.. Diorang datang nak melawat kau.. Salah ke? Diorang ahli kumpulan kau kannn. " Kata Sungyoung.

Shiro hanya mendiamkan diri.

" Sorry, korang.. Doktor ada bagitahu yang, sejak Shiro masuk hospital.. Dia tak suka orang datang lawat dia.. " Beritahu Sungyoung.

Mereka memandang ke arah satu sama lain sebelum hanya mengangguk perlahan.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now