14

38 8 0
                                    

" Aku rindu Young... " Kata Aerin sambil membelek telefonnya.

" Apa susah? Kau call jelah dia. Tak pun, kau chat je dia. Telefon tu dah ada dekat tangan. Itulah fungsi dia pon, ke kau tak tahu..." Kata Jihoon.

" Sibuk jelah. " Kata Aerin sebelum dia cuba untuk menelefon Sungyoung. Panggilannya tak berjawab.

" Tak angkat..hm takpelah. " Kata Aerin.

" Daripada kau sedih macam ni baik kau ikut aku kejap. " Kata Jihoon. Aerin mendiamkan diri sahaja.

" Choi Aerin, aku cakap dengan kau ni. " Kata Jihoon lalu memandangnya.

" Tak nak ah ikut kau. " Kata Aerin yang sedang bermain telefon lalu Jihoon mendekatinya dengan senyap.

Dia ingin membuat prank kepada Aerin dengan menyelubungkan diri Aerin dengan selimut. Aerin tidak sempat berbuat apa-apa dan menjerit.

" Haishhh yaa!!! Kau buat ape ni?!! " Jeritnya lalu berusaha menolak selimut agar dia dapat meloloskan diri. Jihoon ketawa sakan.

" Wehh (batuk) tak boleh nafas..(batuk) " Adu Aerin lalu tiba-tiba tiada pergerakan di bawah selimut selama beberapa saat kemudian.

Jihoon panik dan melempar selimut ke lantai.

" Aerin..weh..kau okay tak ni?? " Tanya Jihoon panik kerana melihat Aerin yang sudah tidak bergerak dan mukanya berpaling ke tepi.

" Aerinnn..aku..aku tak sengaja aku nak main-main je..bangunlah oi!! " Kata Jihoon lalu bergerak ke sisi katil di mana muka Aerin yang dipalingkan di situ.

" Aishhh lantaklah aku buat je... " Kata Jihoon dengan beraninya ingin melakukan CPR kepadanya.

Sebelum benda tu berlaku, Aerin yang sudah membuka mata terkejut dan bibir mereka hampir sahaja bersentuhan.

" Ahhh!!! " Jerit Aerin lalu menolak Jihoon dan terduduk atas lantai.

" Kau nak buat ape ni??!! Jae!! Tolong aku, ada.. " Kata-kata Aerin terhenti apabila Jihoon yang memeluk dirinya. Aerin rasa sangat terkejut.

" Aku minta maaf..a..aku tak sengaja. Aku ingat kau mati dah. Nasib baik.. " Kata Jihoon lalu Aerin menolaknya.

" Kau cakap apa ni? Main mati-mati pulak. Tepi! " Kata Aerin lalu keluar dari bilik.

Di tandas perempuan

" Nasib aku bangun..kalau tak..(flashback kejadian tadi)...Huaaaaa seramnya!!! Eeeeeee.. " Kata Aerin yang ada di dalam tandas berseorangan.

Dia memandang dirinya pada cermin dan mencuci mukanya sebersih-bersihnya.

Di bilik

" Aerin mana? " Tanya Jaehyuk yang baru sahaja balik daripada perpustakaan.

" Tak tahu.. " Jawab Jihoon lalu menggeleng.

Tiba-tiba dia teringat kejadian tadi lalu menyentuh bibirnya dan tersenyum sedikit.

" Apa kau buat ni gila.. Dia tu perempuan, roommate kau pula tu. Suka kepala kau je serang dia macam tu.. Haish pabo Jihoon pabo.. " Marah Jihoon dalam hati lalu menghempaskan dirinya ke atas katil.

" Young ahh, jawab pon. Kau sihat tak? " Kata Aerin yang sedang membuat panggilan telefon dengan Sungyoung.

" Aku sihat...kau okay tak dekat sana?? " Tanya Sungyoung.

" Aaa okay, okay. Tapi tulah aku rindu kau. Takde kawan. Aku dah kembali sunyi. " Kata Aerin.

" Janganlah macam tu..aku dah okay nanti, aku datang balik. I promise. " Kata Sungyoung.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now