9

42 7 0
                                    

(Flashback)

Junkyu terjaga dari tidurnya. Dia mengambil telefonnya ingin melihat waktu ketika itu.

" Umphh.. Baru pukul 2 pagi. " Rungut Junkyu.

" Huhuuu.... " tiba-tiba, kedengaran seperti seorang perempuan sedang menangis dan merungut.

Junkyu membulatkan matanya sebelum dia menyelubungi dirinya dengan selimut tebalnya, ketakutan.

" Huhuuuuu... Mana kau??? " Suara itu kedengaran lagi kali ini seperti berada di depan biliknya.

TOK!!! TOK!!! TOK!!!

" Mana kau??? Jangan tinggalkan aku sorang-sorang. Huhuhuhuuuu... " Junkyu hanya mendengar sahaja. Perasaan takutnya membuak-buak.

" Hmmm... " Suara tersebut kedengaran perlahan menandakan yang ianya sudah menjauh.

Junkyu terus sahaja tidak boleh tidur memikirkan kejadian yang baru sahaja dia alami tadi.

(End of Flashback)

" Uishhh.. Seram do. Nasib dia tak masuk dalam bilik. " Kata Aerin. Yoshi memandang ke arah Junkyu.

" Risau betullah, memang sekolah ni ada hantu ke? " Rungut Yoshi. Jaehyuk menggelengkan kepalanya.

" Hantu tak wujudlah, guys. Jangan percaya sangatlah. " Kata Jaehyuk.

" Kau tak percaya sudah. Habis tu, sapa je yang keluar pagi-pagi buta macam tu? " Kata Junkyu. Jaehyuk mengangkat-angkat bahunya.

" Selamat petang dan selamat sejahtera. Semua pelajar diminta untuk berdiri bagi menyambut ketibaan Leftenan Aaron dari Balai Polis XXX. "

Semua pelajar di dalam dewan tersebut berdiri.

" Nanti kalau berdarah balik or luka makin teruk. Datang kembali ye ke sini. " Pesan jururawat tersebut lalu Sungyoung mengangguk.

" Baik. Terima kasih ye. " Ucap Sungyoung. Sungyoung keluar dari klinik tersebut sambil menggeliat membetulkan tubuhnya.

" Oppa ya~ " Panggil Sungyoung apabila dia perasan satu sosok tubuh seperti abangnya di bahagian Taman Herba.

Sungyoung berjalan ke arah sosok tubuh tersebut sebelum dia berpatah balik kerana dia baru perasan sosok tersebut bukan sosok abangnya.

" Astagaaa.. Asal nampak cam abang aku ni?? " Tanya Sungyoung. Sungyoung mengeluarkan telefonnya. Dia memesej Aerin.

Ting! Kedengaran mesej daripada telefon Aerin. Aerin terus mengetik, membalas balik mesej yang dihantar oleh Sungyoung.

Sungyoung

>Aerin, kau dekat mana? Busy ke?

Aku kat Dewan, ada Program. Kena stay sampai pukul 5. So, tu yang aku rasa balik lambat ni

>Oh yeke. Hm, okay takpelah. Aku dah boleh balik ni. Jumpa kat rumah lah.

Oh yeke. Sorry Young, kalau tak, aku boleh teman kau balik. Tapi program ada pulak.

Elok² balik. Bye.

Ah, lagi satu, balik nanti bagitahu la.

>Orait. I will.

" Siapa tu ? " Tanya Junkyu yang duduk di sebelah Aerin

" Sungyoung. Dia tanya aku busy ke. Sebab dia nak balik. Tapi kita tak boleh keluar kan. " Jelas Aerin.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now