71

26 3 0
                                    

(Flashback)

Sungyoung sedang melihat menu di sebuah restoran. Dia memesan dua mi goreng dan dua air sirap ais. Setelah sahaja dia selesai urusannya dengan restoran tersebut..dia keluar dari kedai tersebut dan pulang ke rumahnya. Di dalam perjalanan, dia terdengar seperti ngiauan seekor anak kucing. Sungyoung mencari arah dari mana datangnya anak kucing tersebut dan suara tersebut membawanya menuju ke longkang besar. Sungyoung menjengah ke longkang besar tersebut dan ternyata terdapat seekor anak kucing di dalam longkang tersebut.

" Cik, hati-hati cik. Longkang tu besar and dalam.. Nanti cik jatuh pula nanti.. " Tegur seorang lelaki.

Sungyoung memandang ke arah lelaki tersebut dan sedikit terkejut. Dia menjengah lagi ke dalam longkang besar.

" Cik.. " Panggil lelaki itu lagi, risau jika Sungyoung terjun dari situ.

" Ada anak kucing jatuh dalam longkang tu... " Beritahu Sungyoung.

" Tolong, bawa dia naik ke atas.. " Pinta Sungyoung sambil memandang ke arah lelaki tersebut.

Lelaki tersebut berjalan mendekati Sungyoung dan menjengah ke longkang besar. Dan kedengaran ngiauan seekor anak kucing. Lelaki itu membuka kasutnya dan dia menuruni longkang tersebut dengan berhati-hati.

" Hati-hati! " Pesan Sungyoung.

Setelah 45 minit...

Lelaki tersebut berjaya membawa anak kucing tersebut naik ke atas semula. Di bajunya terdapat kekotoran sedikit, tetapi dia tidak kisah.

" Thank you for saving him! " Ucap Sungyoung sambil menunduk hormat kepada lelaki tersebut.

" Cik nak jaga dia ke? " Tanya lelaki tersebut.

" I wish I could.. Can you take care of him? " Pinta Sungyoung.

Lelaki tersebut memandang ke arah Sungyoung yang sedang membelai anak kucing yang telah diselamatkannya tadi.

" If I brought another kitten or cat back home, at last..they will end up at places that can give the stray food. So, it is better not to bring any cat or kitten anymore.. " Sambung Sungyoung sambil memandang ke arah lelaki tersebut.

" Okay, okay.. I will take care of him. " Putus lelaki itu dan Sungyoung tersenyum.

Sungyoung menyerahkan anak kucing tersebut kepada lelaki tersebut sebelum mereka berdua masing-masing pulang ke rumah masing-masing.

(End Of Flashback)

" Now that you mention..that's why you look so familiar.. " Kata Shiro.

" At that time... I start to like you..but I know that I will never meet you again.. " Beritahu Sungyoung dan Shiro mengangguk-angguk.

" Soo..that's mean, do you want to ask me to go on a date right now? " Tanya Shiro sambil memandang ke arah Sungyoung. Sungyoung gelabah sedikit.

" After your cancer is treated.. " Kata Sungyoung, bermain dengan jarinya. Shiro hanya tersenyum lebar.

" Ah, Shiro...aku balik dulu tau.. Aku ada hal nak kena buat..apa-apa aku chat kau.. " Kata Sungyoung.

" Okay, bye Young.. " Ucap Shiro.

Sungyoung keluar dari bilik wad Shiro. Debar di jantungnya tak terkira. Sungyoung memegang dadanya untuk menenangkan debaran di jantungnya.

Malam itu~

" Aerin..sini kejap. " Panggil Jihoon lalu Aerin duduk di sebelahnya.

" Kau dah tahu ni? Sape buat ni..bagus betul dia. " Kata Jihoon lalu Aerin rasa lega. Namanya kini sudah dibersihkan dan terbukti yang Suha selama ini mahu mengenakan dia sahaja.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now