60

26 4 0
                                    

Seminggu kemudian,

" Oppa..bila Aerin boleh pergi sekolah balik? " Tanya Aerin dan Hyunsuk mengetap bibirnya.

" Kalau kau rasa kau dah okay, pergi jelah. "

" Erm..bukan apa. Hari graduasi sekolah dah nak dekat.. Jadi, kenalah datang. " Kata Aerin dan Hyunsuk mengangguk.

" Oh iye ke? Aku kena datang ke? " Tanya Hyunsuk lalu tersengih sehingga menampakkan gigi.

" Boleh..nanti apa-apa adik bagitahu oppa lah. " Kata Aerin lalu Hyunsuk mengangguk faham.

" Err dik, by the way..aku tanya ni..kau jangan tiba-tiba muram ke marah ke apa ke tau. Yang selamatkan kau daripada kejadian tu, siapa? " Tanya Hyunsuk dan Aerin melepaskan keluhan.

" Hmm ada masa, apa tu..macam kali pertama dah nak kena.. roommate adik yang tolong. Nama dia Haruto. Pemilihan roommate tu random so tu yang ada lelaki. "

" Lepastu, waktu kali kedua pula, nama dia Jihoon..ha..dia yang tolong adik. " Kata Aerin lalu Hyunsuk memandangnya.

" Okay..aku tak kenal. Tapi Haruto tu ada la aku tahu daripada Junkyu. "

" Mana Jake? Dia tak tahu ke yang kau jadi macam ni? Tak payah jadi namchinlah kalau adik aku ni dia tak jaga... " Kata Hyunsuk.

" Adik dah putus dengan dia. " Kata Aerin dan Hyunsuk terkejut.

" Eo?!..bila masa? Kenapa kau tak bagitahu aku? " Kata Hyunsuk lalu Aerin memandangnya.

" Dah lama..oppa jangan marah Aerin..benda ni Junkyu je yang Aerin dah bagitahu..sorry.. " Kata Aerin lalu Hyunsuk mengetap giginya.

" Kau biar betul dik? Aku ni oppa kau ke si Junkyu tu? " Tanya Hyunsuk lalu membuat muka bengang.

" Oppa..lah..sorry.. " Kata Aerin lalu Hyunsuk menoleh ke arah lain sebagai tanda merajuk.

" Kau lagi percayakan orang lain daripada abang sendiri. Takpe dik..kejamnya kau. " Kata Hyunsuk sambil berpura-pura menangis.

Aerin segera memeluk dan mendekatkan pipinya dengan abangnya itu sambil mengatakan maaf berkali-kali.

Dia sebenarnya tidak biasa dengan perkara sebegini, tapi demi abangnya yang lebih sensitif dan mudah terasa berbanding dirinya, jadi dia perlu buat, pujuk dengan cara sebegitu. Baru rasa dihargai...

" Eeeee busuk..jauh kau, pergi mandiiii. " Rungut Hyunsuk.

Kemudian dia meleraikan pelukan & ketawa. Aerin mengejeknya. Hyunsuk masih merajuk.

" Oppa merajuk, adik tak nak belikan jersey bola yang oppa nak sangat dari dulu tu. " Kata Aerin dengan selamba, ingin mengumpan abangnya.

Hyunsuk membulatkan matanya.

" Eh dik..yelah yelah..aku maafkan kau. Dah lepas ni janji tetap janji..jersey bola..onnss!! " Kata Hyunsuk lalu mengenyitkan mata ke arah Aerin.

" Hmmm..tengoklah kalau ingat...hahahahaha bluekk. " Kata Aerin dan pergi dari situ.

Hyunsuk mula mengejar Aerin dan ruangan dipenuhi dengan gelak ketawa adik beradik ini.

Sehari sebelum hari graduasi ;

" Yeobeoseyo? " Aerin sedang membuat panggilan dengan seseorang.

" Hello..Aerin! Kau sihat? Weh, aku nak bagitahu kau ni... " Kata Sungyoung.

" Ye aku sihat..ha apa dia? " Tanya Aerin.

" Niceee. Ok jom kejap lagi kita pergi arcade. Nak tak? Jalan ii ke? " Tanya Sungyoung.

" Erm..jalan-jalan ehh..boleh kot. Aku kena tanya family aku dulu. " Jawab Aerin lalu Sungyoung meng'oh'kan sahaja.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now