2

81 8 0
                                    

Di atap sekolah...

" Awak, okay ke? " Tanya Aerin.

" Sebelum saya cakap ni, saya nak minta maaf dulu. " Kata Jake lalu menunduk. Ketika itu Aerin mula berasa hairan.

" Kenapa? Awak takde buat salah apa-apa. " Kata Aerin yang dah mula rasa risau.

" Sebenarnya... " Kata Jake.

" Hmm? " Tanya Aerin dengan perasaan tidak senang hati.

" Kita putus. " Beritahu Jake. Aerin terkejut.

" Tapi kenapa??? Saya tak buat salah pun kat awak, awak pun sama. Cakap Jake, kenapa awak buat saya macam ni?! " Tanya Aerin dengan nada yang tertahan.

" Saya minta maaf, tapi saya betul-betul nak tamatkan hubungan kita. Cukuplah sampai sini. " Kata Jake.

" Tapi kenapa, saya nak penjelasan awak. " Kata Aerin yang masih boleh menahan rasa. Jake terus bangun dan pandang Aerin buat kali terakhir lalu pergi tapi dihalang oleh yeochinnya itu.

" Tak, awak jangan pergi. Saya masih sayangkan awak.. Awak lupa ke semua janji awak ha??! Awak tak sayangkan saya lagi ke? " Kata Aerin lalu air mata akhirnya menitis juga.

" No! Aerin... Aku dah tak sayangkan kau dah, so lepaskan aku!! " Kata Jake lalu menolak Aerin sehingga jatuh terduduk atas lantai dan pergi meninggalkan yeochinnya yang dalam kesedihan.

Sementara itu di kantin...

" Weh, mana Aerin ni.. Kau kata kejap lagi dia datang.. Ni takde pun. " Tanya Junkyu yang sedang makan di kantin bersama Yoshi dan Jaehyuk.

" Ada lah tadi, dia cakap 5 minit. " Beritahu Yoshi.

" Masalahnya dah lebih 5 minit ni ha.. Tak sampai-sampai lagi ni, ha aku dah risau... Baik aku pergi tengok dia. " Kata Junkyu lalu bergegas ke kelas Aerin.

" Junkyu ya!!! " Panggil Yoshi tapi Junkyu dah jauh.

" Haih kau tengok budak degil tu. Aerin tengah siapkan kerja dia lah tu, tu sebab tu tak muncul lagi... Ehhh kau nak pergi mana, pulak. " Tanya Yoshi kepada Jaehyuk.

" Aku nak ikut Junkyu. " Jawab Jaehyuk lalu mengikuti jejak Junkyu.

" Ha baguslah tu..last, last, aku makan sorang juga. " Kata Yoshi lalu menyambung perbuatan makannya.

Junkyu berlari menuju ke kelas Aerin. Setelah sampai, dia melihat Aerin yang seperti tidur di mejanya tetapi dia dapat melihat yang tubuhnya terhinggut-hinggut seperti sedang menangis.

" Junkyu, tunggu aku! " Panggil Jaehyuk.

Junkyu menoleh ke arah Jaehyuk yang sedang berlari ke arahnya. Setelah Jaehyuk sampai, dia memandang ke dalam kelas tersebut.

" Aerin ke tu? " Tanya Jaehyuk.

Junkyu masuk ke dalam kelas tersebut diekori Jaehyuk. Junkyu menarik kerusi tempat duduk Yoshi di sebelah Aerin dan duduk di situ manakala Jaehyuk berdiri di tepi Jaehyuk.

" Hiks... Hiks... " Tangisan perlahan tersebut dapat didengar oleh Junkyu dan Jaehyuk.

Junkyu dan Jaehyuk memandang antara satu sama lain. Jaehyuk menarik sebuah kerusi dan duduk di hadapan Aerin.

" Aerin, kau okay? " Tanya Junkyu.

Aerin mengambil masanya untuk menghilangkan tangisannya. Dia mengelap air matanya sebelum dia mengangkat wajahnya. Aerin terkejut memandang ke arah Jaehyuk. Aerin dan Jaehyuk hanya berpandangan antara satu sama lain tanpa berkata apa-apa. Junkyu yang perasan akan suasana yang sepi itu mencelah.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now