83

27 2 0
                                    

" Aerin, hantar air dekat luar, tolong mama sekejap. "

Aerin mengambil dulang yang berisikan jag air dan beberapa gelas dengan berhati-hati lalu menuju ke ruang tamu.

Kedengaran abahnya dan kawannya itu sedang berbual, jadi dia memberanikan diri untuk meletakkan dulang ke atas meja hadapan.

" Itulah tu, sekejap-ha tu anak perempuan aku. "

Aerin rasa hairan.

" Ah sudah..apahal mention nama aku pula. " Omel Aerin dalam hatinya.

" Adik, duduk sekejap. "

Abahnya meminta Aerin duduk di sebelahnya jadi dia mendongakkan kepalanya lalu memandang tepat mata seseorang yang dikenali.

" Jaehyuk? "

Jaehyuk hanya tersenyum kecil apabila bertemu mata Aerin yang sudah lama dia rindukan.

" Ninie, tengah buat apa tu.." Jaehyuk melabuhkan punggungnya di sebelah Aerin yang sedang cuba menenangkan fikiran.

Aerin mengerutkan dahinya dan menoleh ke tepi.

" Aku nak tanya kau, kau tahu ke pasal benda ni? "

Jaehyuk mendiamkan diri.

" Jae..kita terlalu muda untuk semua ni. Kau takde impian yang kau nak capai ke? "

" Mestilah ada. " Jawab Jaehyuk

" Then, kenapa kau setuju untuk kahwin dengan aku? Aku tak nak semua ni.." Kata Aerin lalu menggenggam kuat tangannya.

" Aerin, dengar sini. Aku faham kenapa kau tak nak sebab kita berdua masih muda dan ada banyak impian lagi yang perlu kita kejar. "

Aerin memandangnya

" Kalau kau tak buat untuk aku atau untuk diri kau pon takpe. Aku tak kisah. Tapi please..kita buat demi keluarga kita berdua. "

Aerin cuba memikirkannya. Dia masih buntu, tidak tahu untuk memberi apa-apa kata putus.

" Jae, bagi aku masa. Aku tak boleh hadap semua ni sekelip mata terus. Kau faham kan.."

" It's okay Ninie, bila kau dah bersedia..just tell me. "

" Lagi satu..mianhae..aku dah tuduh kau macam-macam berkenaan dengan Suha. Aku menyesal Aerin. Aku baru sedar yang orang di sekeliling aku ni betul. "

" Aku cepat sangat percaya orang. Patutnya aku percaya kau, tapi aku bodoh. "

Jaehyuk mencapai tangan Aerin dan meletakkan ke atas kepalanya. Aerin pula terkejut apabila Jaehyuk bertindak sebegitu.

" Kalau kau nak pukul aku pun, aku tak kisah..asalkan kau dapat maafkan aku. "

Jaehyuk menutup matanya.

" Jae, aku mana boleh pukul kau. "

Jaehyuk membuka matanya semula dan melepaskan tangan Aerin.

" Kenapa? "

Aerin tersengih.

" Aku tak gila lagilah nak pukul anak orang. " Aerin menjawab lalu ketawa kecil.

Jaehyuk tersenyum kecil.

" So..do you forgive me? "

Aerin mengangguk.

" Aku dah lama maafkan kau lah. Dah, dah jangan cakap. Aku tak nak ingat semua perkara lepas. " Kata Aerin

Jaehyuk meletakkan Aerin dalam dakapannya lalu mengusap lembut rambut Aerin.

Dalam diam ada yang memerhatikan dari jauh tanpa mereka berdua perasan. Kemudian, orang itu segera pergi dari situ.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now