16

34 6 0
                                    

" Miss, apa yang akan jadi jika saya luahkan semua tentang apa yang saya pendam selama ni? " Tanya Sungyoung ketika dia dirawat di klinik di sekolah tersebut.

Jururawat yang merawatnya memandang ke arahnya.

" Awak akan rasa lega. Itu salah satu benda yang pasti. And, maybe.. Your atmosfera will change. Like that lah. " Jawab jururawat tersebut. Sungyoung mengangguk-angguk.

" Thanks, miss. " Ucap Sungyoung setelah jururawat tersebut selesai merawatnya.

Jururawat tersebut keluar dari bilik tersebut. Kemudian, Yedam masuk ke dalam bilik tersebut untuk menjenguk adiknya.

" Kau okay tak ni? " Tanya Yedam.

" Aku okay. " Kata Sungyoung sambil bangun dari katil tersebut.

" Yedam ah~ " Yedam dan Sungyoung menoleh ke arah gerangan orang yang sampai di bilik tersebut.

" Oh, korang. " Kata Yedam.

" Kau macam mana? " Tanya Haruto.

" Aku dengar kata, teruk juga eh kau kena belasah. " Asahi memandang ke arah Sungyoung bertampal plaster di sana sini.

" Ughh. Sakitnya. " Kata Asahi sambil mengalihkan pandangannya.

" Aku okay. " Kata Sungyoung sekali lagi.

" Macam mana boleh jadi macam tu? " Tanya Yoshi. Sungyoung berfikir seketika.

" Nothing.. " Kata Sungyoung.

Mashiho datang ke klinik untuk menjenguk Sungyoung. Mashiho hanya tersenyum ke arah Haruto, Asahi dan Yoshi.

" Cikgu-cikgu tahu ke pasal ni? " Tanya Sungyoung. Mashiho memandang ke arah Sungyoung.

" Tahu jugalah. And, rasanya diorang akan ambil tindakan ke atas Farah. " Beritahu Mashiho.

" What will happen to her? " Tanya Sungyoung.

" I don't know. Ikut keputusan cikgu juga. " Jawab Mashiho. Sungyoung hanya mengangguk-angguk.


" Young.. Kau okay ke?! " Tanya Aerin dengan nada cemasnya.

" Kenapa kau bertampal plaster macam ni? Huwaaa... Sedihnya aku tengok member aku sorang ni. " Sambung Aerin.

" Aerin, aku okay je. " Kata Sungyoung.

" Kau tu okay tak? " Sambung Sungyoung. Aerin tersentak.

" Okaylahhh..kenapa? " Kata Aerin. Sungyoung memegang tangan Aerin.

" Aku tahu kau tak okay. Cuba cerita dekat aku. If tak pun, kau takyah cerita pun takpe. Aku tak paksa. " Kata Sungyoung.

Aerin berfikir sambil memandang ke arah Sungyoung.


" Jinjja ya?!! Kau tak main-main kan? Tapi dia tak patut buat kau macam tu. Dia gila ke apa??? " Tanya Sungyoung yang betul-betul terkejut dengan apa yang didengarinya.

" Hm..aku tak tahu nak buat apa, nak berterus terang..tapi aku rasa tu rancangan gila. " Kata Aerin dengan nada kepenatan.

" Tak guna punya lelaki. Tunggu nanti aku belasah dia. Dia dah buat kawan aku sedih.. " Kata Sungyoung.

" Eh Young. Takpe biar aku settle kan sendiri. Ni masalah aku dengan dia. Aku tak nak kau masuk campur. Dia tu lelaki, kau perempuan. Just, bagi aku selesaikan masalah ni. " Kata Aerin lalu memandang Sungyoung.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now