Sungyoung sudah selesai packing barang-barangnya. Telefonnya berdering.
" Kamu dah packing barang-barang kamu? " Tanya makciknya.
" Sudah, makcik. " Kata Sungyoung.
" Okay, nanti pakcik dengan makcik pergi ambil kamu di rumah, kita terus pergi airport. "
" Okay, baik. "
" Young, kamu bawa bersabar ye.. " Kata makciknya ketika mereka sudah berada di dalam kapal terbang.
Makcik Sungyoung menggenggam erat tangan Sungyoung.
" Makcik, saya nak ke tandas. " Beritahu Sungyoung lalu melepaskan genggamannya.
Sungyoung bangun dari duduknya.
" Excuse me.. " Pinta Sungyoung sambil keluar dari tempat duduknya dan menuju ke arah tandas.
Dia mengunci pintu tandas, dan terus sahaja tangisannya pecah sekali lagi.
Aerin 💖
Aerin
Just nak inform..
Aku ada dekat United States..
Maybe dalam 2 minggu camtu aku tak balik Korea
Ada hal aku perlu settlekan...
Aku akan inform dekat Doyoung juga pasal hal ni in case ada sesiapa yang datang rumah and tengok takde sesiapa kat rumah.
Kalau kau perlukan aku, kau chat je aku...
Aku sentiasa di sini..
Sepanjang aku dekat sana nanti, maybe aku takkan on phone sangat. So aku minta maaf awal-awal.
Okay, dah. Tu je kut.
Bye
Jumpa kau lagi 2 minggu...
Aku sayang kau
Sungyoung mengeluh perlahan sambil memandang ke arah makcik dan pakciknya yang tertidur akibat kepenatan. Kemudian, dia memesej Doyoung pula.
Bestiaq ✨
Doyoung aa
Aku nak gitau kau yang aku ada dekat US for 2 weeks.
Ada hal
Sepanjang aku dekat sana, aku takkan buka phone aku..
And, aku inform dekat kau ni, takut-takut nanti ada orang datang rumah aku, tengok aku takde.
Nanti kau boleh bagitahu dorang.
Tu je kut.
Bye, Doyoung.
Sungyoung terus sahaja mematikan telefonnya dan menyandarkan kepalanya pada kerusi. Perjalanannya jauh lagi jadi dia berdoa agar dia selamat sampai di destinasinya untuk bertemu mak, ayah dan abangnya.
YOU ARE READING
The Chosen One : Life (S1) | Treasure
Fanfiction|| Malay FF TREASURE Park Jihoon || " Lagipun aku dah buat salah terbesar kat kau. Patut ke aku buat macam tu. Betul la kau cakap. Aku memang tak guna. Tak guna di mata semua orang. Jena sendiri tak mengaku aku namchin dia. " ~ Jihoon " Yaa..jangan...