43

27 4 0
                                    

Aerin sekarang ada di biliknya setelah kelasnya tamat 1 jam lalu.

" Jae..boleh tolong aku tak? " Tanya Aerin. Jaehyuk memandangnya dengan tajam.

" Apa kau nak? " Kata Jaehyuk Suara Jaehyuk yang datar itu membuatkan Aerin tersentak.

" Kenapa kau nak marah aku pula ni.. " Kata Aerin.

" Haih, Aerin aku tak tahu apa niat kau..tapi kenapa kau cederakan Suha? " Kata Jaehyuk secara terus terang lalu memandangnya dengan pandangan yang lain. Bukan pandangan lembut, yang biasa diterima oleh Aerin.

" Apa maksud kau? Kau percayakan lagi orang luar daripada aku.. " Kata Aerin yang sedang menahan tangisan kerana ini pertama kali Jaehyuk berperangai sebegini.

" Berapa ramai orang dah kau buli? Aku ingatkan kau dah berubah..rupanya sama je dari dulu.. " Kata Jaehyuk lalu Aerin menjauhkan diri daripadanya.

Air mata mula mengalir.

" Cakap Aerin..kenapa kau buat macam tu?! " Tengking Jaehyuk yang menggoncangkan badannya lalu Aerin menolak Jaehyuk dengan kuat.

" Jae..kau kenapa nak bela dia? Kau kawan aku ke atau dia?! " Marah Aerin dan Jaehyuk mendiamkan diri hanya tersenyum sinis.

" Sikap kau macam nilah yang buat aku tinggalkan kau dulu..kau tahu tak? " Kata Jaehyuk.

Aerin memandangnya dengan rasa tidak percaya.

" Kau.. " Kata Aerin akan tetapi ayatnya tidak habis kerana dia bergegas lari keluar kerana tidak tahan akan perangai yang ditunjukkan oleh Jaehyuk.

" Aerin..kau kenapa.. " Sungyoung yang lalu di situ dan ingin masuk ke dalam bilik terserempak dengan Aerin yang sedang menangis sambil berlari pergi jauh dari situ.

" Kau buat apa dengan Aerin?! " Marah Sungyoung sesudah dia masuk dan nampak hanya ada Jaehyuk sahaja yang ada dalam bilik.

Jaehyuk mendiamkan diri.

" Kau bela lah kawan kau tu.. " Kata Jaehyuk lalu Sungyoung mendekatinya.

" Kau cakap apa ni? Kau tak percayakan Aerin, childhood friend kau sendiri?! Kau seriouslah, mat?! Haish, fikir rasional sikitlah! " Kata Sungyoung.

" Lantak dia lah.. " Kata Jaehyuk lalu menyambung buat kerjanya.

Sungyoung yang malas nak bergaduh terus mencari Aerin..

TOK..TOK..TOK..

Pintu bilik dibuka dan menampakkan sosok tubuh yang berdiri di hadapan Aerin.

" Junkyu.. " Kata Aerin dan segera memeluk kawan baiknya itu.

Dia merasakan sesuatu yang pelik kerana Junkyu tidak membalas pelukannya malah menolaknya dan menarik tangan dan membawa Aerin jauh dari bilik.

" Kau kenapa datang sini? " Kata Junkyu dengan ton nada suara yang dingin.

" Kyu..kenapa dengan kau.. " Kata Aerin yang ingin memegang tangan Junkyu namun ditepis olehnya.

" Dah habis cakap? " Kata Junkyu dengan pandangan yang dingin diberikan kepada Aerin.

" Junkyu kau tak percayakan aku.. " Kata Aerin yang mengelap air matanya.

" Aerin, aku nak tanya..kau kenapa cederakan Suha? " Tanya Junkyu.

" Aku tak cederakan dia.. Kyu tu semua rumor palsu..aku takkan tolak dia tanpa sebab.. " Kata Aerin yang cuba mempertahankan diri.

" Jadi betullah kau cederakan dia? Aku tak sangka Aerin kau akan buat perkara tu dan sekarang, dia kena tahan dekat hospital. " Kata Junkyu yang berasa kesal dengan perangai Aerin.

The Chosen One : Life (S1) | TreasureWhere stories live. Discover now