بسم الله الرحمن الرحيم
Mata tajam memerhati beberapa orang yang lalu lalang tidak jauh daripadanya. Setiap daripada mereka mempunyai sepucuk pistol di pinggang. Kepala kemudian dipusing memandang pasukannya di belakang yang turut bersembunyi di sebalik pokok besar. Anggukan diberi untuk membuat tindakan. Yang lain sudah bersiap sedia bersama senjata di tangan.
Kaki perlahan-lahan melangkah ke arah musuh yang masih tidak menyedari kehadiran mereka. Semak samun yang membanjiri hutan itu agak menyukarkan pergerakan. Namun, itu bukanlah halangan yang besar. Mereka pernah lalui yang lebih teruk daripada ini.
Sasaran utama telah dicam. Lelaki yang membelakangkannya itu didekati. Pantas leher itu dijerut sebelum lelaki itu jatuh ke tanah. Disebabkan pergelutan itu, konco-konconya yang lain turut pusing ke belakang bersama pistol di tangan. Namun, sebelum sempat melakukan apa-apa, setiap seorang daripada mereka dimamah peluru tepat ke tubuh hingga rebah ke tanah. Hutan yang dibanjiri pokok bakau itu bingit dengan berdas-das tembakan yang dilepaskan.
"Kau siapa, hah?!" Jerit lelaki yang sedaya upaya cuba untuk meloloskan diri daripada terus dijerut. Tangan cuba untuk menyiku perut lelaki yang menjerutnya itu namun tidak kesampaian apabila lelaki itu bertindak membanting tubuhnya sekali lagi ke tanah. Tangan laju mengeluarkan pistol dan diacu ke arah lelaki itu. Lelaki itu pula pantas menyepak kuat tangannya hingga pistol tercampak ke tepi. Kolar bajunya dicengkam kasar. Tubuh terdorong ke belakang sebelum berlaga dengan pokok besar.
Tajam mata merenung tepat ke mata musuhnya. Wajah bengis ditayang. Semakin lama semakin kuat dia mencengkam membuatkan lelaki itu hampir kehilangan nafas.
"Dah masuk 'dalam' pun masih tak serik-serik lagi eh kau?" Sinis dia bersuara tepat di wajah musuhnya.
"Kau... siapa... nak... halang... aku?" Walaupun saluran pernafasannya terganggu, dia tetap cuba untuk melawan. Tangan cuba meleraikan cengkaman di lehernya namun tidak berhasil. Kudrat lelaki itu terlalu kuat.
Dia tarik senyum sinis apabila diaju soalan sebegitu.
"Aku... Rizqi. Rizqi Lutfan."
Membulat mata lelaki itu apabila diberitahu identitinya. Masakan dia tak kenal lelaki yang menyerangnya ini. Hampir kesemua rakan kongsinya ditumpas oleh pasukan lelaki ini.
Bibir diketap kuat. Dengan segala kudrat yang ada, dia melayangkan tumbukan di pipi Rizqi namun lelaki itu lebih pantas mengelak sebelum pipinya pula yang mendapat habuan hingga terduduk di atas tanah. Dia masih lagi belum mengaku kalah. Dia nekad akan tumpaskan lelaki yang berada di hadapannya ini. Baginya, tiada yang hebat pun tentang Rizqi. Dia mampu kalahkan Rizqi.
Tubuh yang hampir tewas digagahkan jua untuk bangun sebelum laju mencapai pistol yang tercampak tadi. Picu ditarik. Rizqi lebih tangkas mengelak daripada terkena peluru.
YOU ARE READING
𝐁𝐀𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐈𝐍 𝐋𝐎𝐕𝐄
Romance[ Book 5 ] Warning: Digalakkan untuk baca Lose In Revenge dahulu untuk mengelakkan kekeliruan. Selagi bergelar manusia, kita takkan berhenti diuji. Begitu juga seperti Randika. Menjadi seorang Randika Daniel memang tidak mudah. Sehingga ke tua pun...