Part 29

2.9K 160 7
                                    

Langkah kaki semakin lama semakin laju sehingga menghasilkan bunyi yang kuat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Langkah kaki semakin lama semakin laju sehingga menghasilkan bunyi yang kuat. Tambahan pula, dia memakai kasut but. Setiap kali melangkah, bunyinya mengiringi sekali.

Dia dah tak peduli dengan pandangan orang sekeliling apabila dia dengan selambanya masuk ke tempat orang. Hati yang semakin mencucuk-cucuk dengan amarah yang kian menjadi-jadi, buat dia tak mampu berfikir rasional lagi. Semakin dia mendiamkan diri, semakin ramai yang cuba menikamnya dari belakang.

Pintu di hadapan mata ditolak kasar sebelum sosok tubuh seorang wanita yang ralit menyelak kertas yang mungkin kertas peperiksaan pelajar dipandang tajam.

Wanita tersebut panggung kepala melihat figura yang merempuh pintunya sesuka hati. Lambat-lambat dia bangun dari duduk melihat raut wajah yang sudah lama dia dambakan.

"Rizqi?"

Rizqi hanya diam, menikam anak mata Malia. Wajah ditayang serius. Rahang bergerak-gerak menahan rasa. Gigi dikacip kuat. Kalau tak difikirkan yang berada di hadapannya adalah seorang wanita, memang pecah muka tu dikerjakan.

Sebuah kotak kecil yang dipegangnya daripada tadi dicampak ke atas meja di hadapan Malia. Wanita itu tersentak melihat perlakuannya. Bibir terjongket sinis.

"Kenapa? Terkejut? Terkejut aku datang ataupun... terkejut aku tahu ni semua angkara kau?" Kening diangkat sebelah. Nada suara cukup sinis.

"Apa... maksud you?" Tergagap-gagap wanita itu membalas soalan Rizqi. Kotak kecil yang berada di hadapannya dipandang sepi. Namun, riak wajah tak dapat disembunyikan. Jelas yang dia takut.

Terletus tawa mengejek dari celah bibir Rizqi. Seronok melihat reaksi orang yang cuba memperbodohkannya walhal diri sendiri lebih teruk.

"Apa maksud aku? Kau nak tahu apa maksud aku?" Rizqi melangkah setapak demi setapak ke arah meja Malia, meja yang menjadi perantaraan mereka.

Rengkung terasa perit melihat wajah Rizqi ketika ini. Nampak menakutkan.

Rizqi selamba meletakkan kedua-dua tangan ke atas meja, menahan tubuh. Mata masih tajam merenung Malia.

"Aku tak ada maksud lain, Malia. Stay away from my family. Stay away from my wife. Seinci kau cuba dekat dengan dia, aku akan buat kau merana seumur hidup." Bisikan tajam dan terselit nada tegas itu bergema, tidak ubah seperti satu arahan yang dilemparkan untuk diakur tanpa cuba untuk membantah.

Malia merengus kuat. Berang apabila Rizqi sesuka hati memberinya amaran seolah-olah dia adalah orang bawahan lelaki itu.

"Apa masalah you ni, Rizqi? Datang sini tiba-tiba lepastu marah-marah! You fikir I apa?! You fikir I tak ada hati ke?!" Suara Malia melengking kuat, melepaskan geram.

𝐁𝐀𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐈𝐍 𝐋𝐎𝐕𝐄Where stories live. Discover now