Tajam dia memandang Rizqi di hadapan mata. Mimpi apa entah lelaki itu nak datang ke sini. Hari itu bukan main marahkannya. Siap suruh dia jauhkan diri lagi. Tapi ini lelaki itu pula yang datang.
"Nak apa datang sini? Hari itu bukan main suruh jauhkan diri." Shafira silang tangan ke dada. Mulut memuncung marah.
Rizqi sembunyi senyum. Wajah ditayang biasa.
"Bila?"
Shafira mengerut dahi. Apa yang bila?
"Bila apa?"
Rizqi mara ke arah Shafira, berdiri di hadapan gadis itu. Mata tunak memandang mata Shafira. Gadis itu pula jadi tak keruan.
"Bila kita nak langsungkan majlis kita?"
Shafira hampir hendak tercekik air liur sendiri. Mata terkebil-kebil memandang Rizqi. Kenapa lelaki itu nampak tenang sedangkan dia hampir nak luruh jantung sekarang ni?
"Majlis... apa?" Gagap Shafira soal. Dia perlukan kepastian dan jawapan.
"Majlis kahwin kitalah, Cik Mawar Shafira."
Shafira rasa nak pitam sekarang ni. Betulkah dia tak salah dengar sekarang ni? Bukan ke tempoh hari Rizqi yang bersungguh-sungguh menolaknya? Tapi sekarang...
Rizqi senyum melihat reaksi Shafira. Tangan menyeluk poket seluar. Dibawa keluar kotak kecil. Shafira hanya perhati saja lelaki itu membuka kotak tersebut. Terbeliak biji matanya melihat sebentuk cincin yang sangat cantik. Ini bukan cincin yang dia beri kepada keluarga Rizqi tempoh hari. Ini macam cincin perempuan...
"Aku tak romantik, jauh sekali nak sweet. Tapi..." bibir dijilat perlahan. Dada berdebar tak sudah. Nampak saja dia tenang padahal dia sedang berlawan dengan rasa debarnya sendiri.
"Sudi tak kalau kau jadi isteri aku? Isteri Rizqi Lutfan yang kasar, sombong, hambar dan macam-macam perangai buruk lagi yang dia ada."
Shafira ketawa kecil. Sempat lagi lelaki itu mengata diri sendiri.
Jeda.
"Tapi hari itu bukan main suruh saya jauhkan diri daripada awak. Awak ni memang pendirian tak pernah tetap kan?" Sengaja dia buat-buat merajuk biar lelaki itu tahu dia pun tahu marah dan kecewa.
"Aku minta maaf sebab ego hari itu sampai sanggup suruh kau jauhkan diri. Percayalah, aku tak berniat nak cakap macam tu. Sekarang ni aku dah fikir, dan aku yakin dengan apa yang aku nak buat."
"Apa yang awak nak buat?"
"Jadikan kau isteri halal untuk aku."
Shafira tak dapat tahan hendak senyum. Dia cuba berlagak biasa tapi hatinya tak mampu sembunyi perasaan teruja.
"Aku tak boleh nak janji yang kau akan sentiasa bahagia dengan aku tapi sekali cincin ni tersarung ke jari kau, kita akan sama-sama hadap cabaran apa saja yang mendatang."
YOU ARE READING
𝐁𝐀𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐈𝐍 𝐋𝐎𝐕𝐄
Romance[ Book 5 ] Warning: Digalakkan untuk baca Lose In Revenge dahulu untuk mengelakkan kekeliruan. Selagi bergelar manusia, kita takkan berhenti diuji. Begitu juga seperti Randika. Menjadi seorang Randika Daniel memang tidak mudah. Sehingga ke tua pun...