" Noah!!! Jom makan!! Hud dah siap masak tu!! " laung Daniell dari tingkat bawah memanggil Aadyan yang berada di dalam biliknya di tingkat dua.Kemudian, Daniell melabuhkan duduk di kerusi meja makan.
Tanpa menunggu Aadyan Noah, mereka menjamah dahulu makan malam yang terhidang di atas meja. Hud Izzat bercekak pinggang melihat perangai rakan-rakannya. Macam mak-mak nak marah anak kalau dilihat.
" Bertuah betul! Kut ye pun, tunggulah Noah " bengang Hud Izzat dibuatnya. Lalu dia melabuhkan punggung di kerusi.
Sesaat lepas itu, figura Aadyan Noah mula kelihatan. Aadyan melabuhkan duduk di atas kerusi bersebelahan Luthfan dan berhadapan dengan Hud.
Mereka diam menikmati makanan mereka.
Beberapa minit kemudian, mereka sudah siap makan malam bersama. Mereka hanya sekadar berbual kosong di meja makan itu.
Sesekali kedengaran gelak tawa dari mereka.
" Noah. Esok kau pergi markas. Check weapons. And check apa yang patut dekat company " arah Kasyaf. The game begin now.
Berkerut dahi Aadyan. Kenapa pula dia perlu check dekat conpany? Itu bukan ke tugas----
" Bukan ke Zayyan orang kanan kau dalam conpany? Kenapa aku pula? " tanya Aadyan bengang.
" Dia ikut aku meeting esok " bidas Kasyaf lagi.
" Ariq kan ad---- " terhenti percakapan Aadyan apabila Kasyaf pantas memintas.
" Aadyan Noah " anak mata Kasyaf kini menatap tajam anak mata hazel Aadyan.
Aadyan diam. Apabila nama penuhnya sudah disebut, Kasyaf tak mahu sebarang bantahan lagi. Atau bersedialah untuk lepak underground.
Aadyan Noah mengeluh kecil.
" Fine " akhirnya dia akur.
🅽︎🅾︎🅰︎🅷︎
Kasyaf dan Luthfan tekun melayan telefon pintar di tangan mereka sementara menunggu rakan-rakan mereka yang lain untuk bersiap.
Luthfan Zander sesekali mengerling tangga dan lif mansion mereka. Manalah tahu rakan-rakannya sudah turun.
Luthfan mengeluh geram.
" Lamanya! Mana budak-budak tu?! " bengang Luthfan Zander dibuatnya.
Kasyaf buat tidak endah sahaja dengan amukan Luthfan. Dia hanya melayan gajet di tangan.
Deringan dari telefon pintarnya menyebabkan dia berhenti seketika. Nama pemanggil dilihat sesaat sebelum dia menggesek ikon hijau.
Baby Sofia
Gajet segi empat itu ditekapkan ke telinga.
" Morning awak! " kedengaran suara lunak wanita di sebalik panggilan.Luthfan Zander memutar matanya. Tahu sangat siapa yang memanggil sahabatnya pagi-pagi ini. Siapa lagi kalau bukan Medina Sofia, tunang Kasyaf Edriav.
Kasyaf mengukir senyuman tipis.
" Morning sunshine. What's wrong? " soal Kasyaf dengan nada lembut." Awak ada dekat company tak harini? Saya ingat nak datang. Dah lama tak jumpa awak. Sofia rindu Kasy! " dengan nada manja Medina Sofia bertanya.
Kasyaf tergelak kecil. Lawak pula apabila Medina manja begitu dengannya.
" Sorry sunshine. Aku tak ada dekat company harini. But, maybe pukul 11 aku ada " balas Kasyaf tidak kurang manja juga.
" Kalau macam tu, Sofia datang pukul 11 tahu! "
" Sure sunshine " balas Kasyaf.
" Okey lah Kasy! Sofia letak dulu tau! Bye! See you later! I love you Kasy! "
Kasyaf senyum kecil.
" Yeah. Love you too "Lalu telefon pintar itu dialihkan dari telinga. Luthfan yang melihat itu tersenyum mengejek.
" Love you too Kasy " ejek Luthfan sambil tersenyum mengejek.
Kasyaf menatap tajam Luthfan.
" Kau dah lama tak merasa peluru aku ke Luth? " dingin Kasyaf memarahi Luthfan. Luthfan tergelak.
" Surrender "
" Luth! Hensem tak aku? " laungan Daniell Hudfhi menyentakkan Kasyaf dan Luthfan.
Mereka berdua terus memandang tajam Daniell, Hud, Harith dan Zayyan. Manakala mereka bereempat hanya tersenyum sumbing.
" Banyak lah kau hensem! Kenapa tak buat kitorang tunggu satu jam aje?! " sindir Luthfan Zander.
" Hehe. Sorry lah. Rith yang salah! " Hud Izzat berkata ingin membela dirinya.
" Eh? Aku pula? Kau yang--- "
" Sudah! Jom! " Pintas Kasyaf. Malas mahu mendengar pergaduhan mulut sahabatnya.
Laju mereka mengikuti langkah Kasyaf yang sudah keluar dari The Mansion. Mereka perlu pergi cepat atau Aadyan akan balik. Dan rancangan mereka akan tertunda.
Pagi ini, mereka bercadang untuk menyiasat tentang Aadyan Noah. Banyak perihal Aadyan Noah yang mereka tidak tahu. Jika ditanya, bukan jejaka itu mahu buka mulut, malah dia akan menukar topik.
Dasar Aadyan Noah!
𖧷᪥❀
الهم صل على سيدنا محمد، وعلى ال سيدنا محمد
YOU ARE READING
𝑯𝒊𝒔 𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚 | ℂ
Action( 𝙲𝚘𝚖𝚙𝚕𝚎𝚝𝚎 ) Black Dragon's Series Book #1 Dia, Tengku Aadyan Noah. Dia, jejaka beriris hazel. Senyuman menawannya menyembunyikan identiti gelapnya. Membunuh, menggodam, semua kerja gila itu dia mahir sehinggalah dia digelar Phoenix. Phoeni...