𝓝𝓸𝓪𝓱 | 38

96 5 0
                                    


    Seusai melawat kuburan arwah Charlotte, Aadyan bergerak pula ke kubur Tengku Adam. Sudah lama sejak dia tidak melawat Tengku Adam. Rindu pula.

  Bibir automatik melakar senyuman manis saat berada di hadapan kubur Tengku Adam.

  " Assalamualaikum atok " ujar Aadyan dengan senyuman yang masih tersisa.

  " Noah minta maaf sebab dah lama tak lawat atok "
   Surah Yasin dibaca seusai itu.

  Beberapa minit kemudian, dia tamat membaca.

  Nafas dihela halus.

  " Atok. Minggu depan, Noah... balik rumah atok. Atok rasa nenek gembira atau tak jumpa Noah? Atau dia pun macam daddy? "

   " Noah gembira. But, at the same time, Noah... takut. Macam mana kalau Ghost tahu Noah dah balik? Mesti dia akan bunuh salah seorang yang Noah sayang " Aadyan Noah mengeluh kecil.

  " Noah tak sepatutnya munculkan diri. Noah patut mengelak dari diorang dulu. Noah bodoh kan? "

   Diam.

  " Noah balik dulu. Dah lambat nak ke rumah tokma " ujarnya lalu bangun dari situ.

  Langkah ditala menuju ke kereta 'jaguar' nya.

 
 

     🅽︎🅾︎🅰︎🅷︎

   
    Di pagi yang indah ini, Aadyan dan keluarga akan bergerak ke kampung Melur Razqya yang berada Temerloh, Pahang. Yes! Pahang. 

   Seperti yang dibincangkan mereka semalam, majlis akad nikah Aezean dan Arissa akan diadakan di sana.

  Ramai tetamu yang dijemput untuk hadir ke majlis tersebut yang akan diadakan pada hari lusa. Black Dragon's turut dijemput. Begitu juga Khalif, Syaqil, Khalisha, Qistina dan Amy.

    Kereta diparkir betul-betul bersebelahan dengan kereta Range Rover milik Aezean. Enjin kereta dimatikan sebelum dia keluar dari kereta tersebut.

   Suasana di rumah kayu itu bising dengan suara-suara dari saudara mara yang menetap di sini untuk menolong apa yang mampu buat sementara waktu.

  Semua mata memandang jejaka itu hairan. Mungkin mereka tidak mengenali Aadyan.

  " Assalamualaikum tokma " tegur Aadyan dengan suara yang ceria.

  Puan Marina terus berpaling saat mendengar suara garau itu. Lebar senyumannya saat melihat Aadyan.

  " Waalaikumussalam. Sampai pun kamu. " ujar Puan Marina gembira. Aadyan menyalami Puan Marina sopan.

  " Jalan jem tokma. Tu yang lambat. " jelas Aadyan lembut.

  " Ha yelah. Kamu pergi lah berehat dulu. Mak ayah kamu ada dekat ruang tamu. Tengah berborak dengan yang lain " ujar Puan Marina. Aadyan mengangguk perlahan.

  Kaki melangkah masuk ke dalam rumah kayu tersebut. Kelihatan ibu bapanya serta beberapa lagi mak dan ayah saudaranya sedang berbual di situ.

  " Mommy. Daddy " tegur Aadyan sambil menghulurkan tangannya kepada Melur.

  Melur pantas menyambut. Aadyan mencium lembut belakang tangan Melur.

𝑯𝒊𝒔 𝑺𝒕𝒐𝒓𝒚 | ℂWhere stories live. Discover now